درمان با نوروفیدبک | درمان پانیک با بیوفیدبک

درمان با نوروفیدبک 

بیماری هایی که با نوروفیدبک درمان می شوند می توانند به چند دسته تقسیم شوند. درمان پانیک با بیوفیدبک نیز بر اساس تحقیقات جدید امکان پذیر است که به برخی از مهم ترین آنها اشاره می شود. اولین بیماری مهم که می تواند به تدریج با استفاده از نوروفیدبک درمان شود استرس و اختلال بیش فعالی است که در میان کودکان بسیار رایج است.


درمان اوتیسم با نوروفیدبک

تحقیقات نشان می دهد که نوروفیدبک می تواند تأثیر زیادی در درمان اختلال کمبود توجه یا اختلال بیش فعالی کمبود توجه در کودکان داشته باشد. به همین دلیل درمان با نوروفیدبک را می توان یکی از درمان های مناسب برای اختلالات کودکان دانست.


همچنین دارای بسیاری از طرفداران برای درمان اوتیسم در کودکان است.


زیرا تحقیقات و شواهد نشان می دهد که استفاده از نوروفیدبک می تواند به تدریج کاهش عوارض بیماری و اوتیسم در کودکان را به دست آورد.


اختلال دیگر که می تواند به راحتی و به تدریج با نوروفیدبک درمان شود.

می تواند به عنوان اضطراب و افسردگی در میان افراد در نظر گرفته شود.

متأسفانه امروز افسردگی و اضطراب مشکلات اساسی بسیاری از افراد مختلف در سنین مختلف از دوران کودکی تا سن میانسالی ​​و سالخوردگی است.

درمان پانینک با نوروفیدبک امکان پذیر است.

خوشبختانه، با استفاده از درمان با نوروفیدبک می توان با کاهش علائم این اختلالات در افراد و ضبط حداقل عوارض احتمالی این اختلالات و بیماری ها، او را درمان کرد.


درمان با نوروفیدبک درمان پانیک با بیوفیدبک


روش جدید درمان نوروفیدبک

همچنین دسته بعدی بیماری هایی که با روش جدید درمان نوروفیدبک درمان می شوند.


امروزه درمان با نوروفیدبک بسیاری از طرفدارانش را در بهبود امواج مغزی و عملکرد مغز دارد.

نوروفیدبک می تواند به عنوان یک نوع بیوفیدبک به افراد کمک کند.


امواج الکتریکی را در مغز انسان ثبت کند، بازخورد و واکنش نشان می دهد. تا او در نهایت خود را کنترل کند.


در واقع، بازخورد در مورد درمان با نوروفیدبک به بیمار با استفاده از یک تصویر یا صدا ارائه می شود و به این ترتیب بیمار خواهد فهمید که آیا او تغییرات مناسب در فعالیت مغز و امواج مغزی انجام داده است یا خیر.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-درمان با نوروفیدبک | درمان پانیک با بیوفیدبک


نوروفیدبک و وسواس | درمان وسواس با نوروفیدبک

درمان وسواس با نوروفیدبک از جمله درمان هایی است که به تازگی مورد توجه بسیاری از پزشکان و بیماران قرار گرفته است و این موضوع به دلیل اثربخشی بالای این روش در کنار عدم وجود عوارض است.

اختلال وسواس در زمره اختلالات مربوط به اضطراب است که در دسته اضطراب های مزمن قرار می گیرد.

بیماری وسواس فرد را درگیر یک سری از مشغله های ذهنی و عملی می کند در نتیجه موجب از بین رفتن انعطاف و صراحت و کارایی را در فرد بیمار می شود.

وسواس شامل احساس اندیشه و تفکر و با تصاویر ذهنی است که مدام فرد را آزار می دهد.

درمان وسواس با نوروفیدبک
اما مهم ترین موضوع این است که چرا باید افرادی که دچار وسواس هستند به درمان رو بیاورند؟

ریشه بیماری وسواس در اضطراب فرد است.
درمان وسواس بسیار مشکل و زمان بر است.
این وسواس به دو طریق وسواس فکری و وسواس عملی در فرد بروز خواهد کرد.
فردی که دچار بیماری و اختلال وسواس شده است برای جلوگیری و کاهش اضطراب هایی که بر اثر افکار مزاحم به او دست می دهد.
به اعمال و رفتاری هایی دست می زند که ممکن است اضطراب و استرس را در او بیشتر نماید که بر شدت اختلال وسواس بیافزاید.
تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که چیزی حدود 1 تا 3 درصد از افراد جامعه با بیماری و اختلال وسواس دست و پنجه نرم می کنند و به نوعی با بیماری وسواس از نوع فکری و یا عملی درگیر هستند.

درمان وسواس با نوروفیدبک
درمان وسواس با نوروفیدبک عوارض دارو درمانی را ندارد و موثرتر است
وسواس
افراد وسواسی افرادی هستند که ریز بین، انعطاف ناپذیر، سخت گیر و حاشیه بین هستند. اگر کاری را مطابق با عادت خود انجام ندهند آرام و قرار نمی گیرند و گاهی مجبور هستند یک کار را چندین بار انجام دهند.

مانند پاک کردن و شستن سبزی و میوه. روش نوروفیدبک و بیوفیدبک به عنوان روش هایی که امروزه در علم روانشناسی نوین پرکاربرد هستند می توانند فرد مبتلا به بیماری و اختلال وسواس را درمان نمایند.

مرکز مشاوره ازدواج خوب

مرکز مشاوره ازدواج می تواند راهکار مطلوبی برای اطمینان خاطر از یک ازدواج موفق باشد. در مراکز مشاوره ازدواج بسیاری از مسائل بررسی می شوند. در مرکز مشاوره برای ازدواج با استفاده از مشاوران مجرب روانشناسی همه سنین می توانند به راهکارهای مناسب برای آینده خود دست یابند.


مرکز مشاوره ازدواج طی چند جلسه مشاوره ای که بین مشاور و افراد برگزار می کند نکات مهم و حیاتی را برای پیش از ازدواج زوجین بیان کرده و آنها را برای ازدواج موفق و پایدار آماده می کند. این در حالی است که مرکز مشاوره برای ازدواج یکی از موثرترین راههای پیشگیری از این آسیب ها و مشکلات است. اخیرا، فعالیت های تقویت زندگی زناشویی به برنامه های مشاوره ازدواج تبدیل شده است.


نمایشگر ویدیو


00:00

06:15


با استفاده از آموزش های قبل از ازدواج زوجین می توانند آغازگر یک رابطه صحیح و پایدار و در عین حال یک ازدواج کاملا موفق و ماندگار باشند.


آموزش های قبل از ازدواج طیف وسیعی از آموزش ها از جمله آموزش های رفتاری اجتماعی، روابط جنسی، تربیتی، عشق و موارد مورد نیاز دیگر را در بر خواهد گرفت.

براساس نتایج تحقیقات، آموزش و مدیریت زوجین در زمینه بهداشت باروری تاثیر مثبت بر رفتارهای جنسی آنها داشته و بر تصمیم گیری آنان در استفاده مناسب از روش های پیشگیری از بارداری موثر خواهد بود. در ایران طرح آموزش و مشاوره ازدواج از سال 1370 به اجرا در آمده است. هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح آگاهی زوجین در خصوص اهمیت و ضرورت کنترل جمعیت و بهداشت باروری، شناخت عمیق تر زوجین از یکدیگر، بهبود روابط عاطفی بین زوجین و تحکیم روابط بین آنان است.


خدمات مرکز مشاوره ازدواج

در مرکز مشاوره ازدواج بسیاری از موارد استاندارد روانشناسی و مورد نیاز برای ازدواج موفق توسط روانشناسان مجرب بررسی و ارایه خواهد شد، همچنین با انجام تست های معتبر کلینیکی پیش از ازدواج می توان از تناسب زوجین اطلاعات عمیق تری کسب نمود و از ازدواجی مناسب و پایدار اطمینان بیشتری حاصل نمود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-مرکز مشاوره ازدواج خوب


گفتار درمانی و آسیب شناسی گفتار

گفتاردرمانی یا آسیب شناسی گفتار و زبان رشته ایست که در آن درمان و توانبخشی برای افرادی صورت میگیرد که به گونه ای اختلال گفتاری دارند یا در ارتباط برقرار کردن با مردم و اطرافیان دچار مشکل هستند.
آسیب شناسی گفتار و زبان

آسیب شناسی گفتار و زبان

‎شاید شما افرادی را دیده باشید که در حین سخن گفتن گیر میکنند یا یک حرف را بیش از حد میکشند یا بخشی از کلمات را زیاد تکرار میکنند اینها کسانی هستند که در اصطلاح دچار لکنت هستند البته تشخیص و درمان این اختلال بر عهده گفتار درمانگران یا آسیب شناسان گفتار و زبان است .

‎شاید کودکانی را دیده باشید که نسبت به سن و سالشان خیلی کمتر از کودکان دیگر حرف میزنند اینها کودکانی هستند که تاخیر در رشد گفتار و زبان (DSL) دارند .

‎گاهی نیز افرادی به علت سکته تصادف یا ضربه مغزی دچار اختلال در تکلم یا حتی از دست دادن کامل تکلم میشوند (آفازی) .
‎شاید افرادی را دیده اید که در هنگام حرف زدن برخی حروف و صداها را اشتباه تلفظ میکنند . مثلا بجای کلمه سیب کلمه تیب را به کار میبرند ، یا بجای کلمه درخت کلمه دلخت را به کار میبرند . اینها افرادی هستند که در اصطلاح اختلال تولید دارند .
‎گاهی نیز صدای افراد متناسب با سن و جنسشان نیست مثلا مردانی که صدای زنانه دارند یا زنانی که صدای بم و مردانه دارند.

‎افرادیکه که حنجره خود را از دست داده اند یا دچار فلج تارهای صوتی هستند ویا بدلیل استرس و فشارهای روحی یا پرحرفی و بد استفاده کردن از صدایشان ،صدایشان آسیب دیده است ، مثلا صدای آنها نفس آلود یا خسته یا گرفته است ،صدای آنها لرزش دارد یا قطع و وصل میشود.هنگام صحبت کردن درد می کشند . باید با تلاش و تقلا صحبت کنند و یا بیصدا شده اند نیز به صوت درمانی نیاز دارند.

هیجانات مسری هستند

هیجانات افرادی که با شما در تعامل هستند می تواند به شما سرایت کند.


زمانی که به یک تئاتر شاد می روید هنگام برگشتن به چهره تمام افراد نگاه کنید، همگی درحال شادی و خنده هستند .


تحقیقات از مد ت ها پیش نشان داده اند  که هیجانات نیز واگیر دار هستند. جیمز فولر (2008) درباره ی گسترش شادی در طی 20 سال در یک جامعه نوشته است. در این جامعه گروه هایی شاد و گروه هایی ناشاد وجود داشتند. شادی در سه گروه متمایز از یکدیگر درجه بندی شدند. افرادی که توسط افراد شاد احاطه شده بودند دارای شانس بیشتری برای شاد بودن در آینده بودند. برآورد های آماری نشان داد که این مساله تنها ناشی از تمایل افراد شاد به تعامل با دیگر افراد شاد نبود، بلکه علاوه بر آن افرادی که در تماس با افراد شاد هستند شانس بیشتری نیز برای شاد بودن خواهند داشت. حتی فاصله ی فیزیکی نیز در این مسئله نقش دارد، افرادی که دوستان شادی در یک مایلی خود داشتند به میزان 25 درصد شانس بیشتری برای شاد بودن داشتند. آنهایی که دارای همسایه ی شادی بودند داری 34 درصد شانس بیشتر برای شادتر شدن بودند.


و تنها شادی نیست که از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. در مطالعه ای در سال 1985 توسط M.J. Howes مشخص شد که افراد بدون مشکل افسردگی که با افراد دچار حتی افسردگی ملایم در یک اتاق قرار می گرفتند، با گذشت زمان دچار افسردگی می شدند.


هیجانات نیز واگیر دار هستند


در مطالعه ی فولر، تاثیر عامل سرایت هیجانات در افرادی که یکدیگر را برای مدتی طولانی می شناختند و نزدیکی فیزیکی با یکدیگر داشتند مشاهده شده بود. اما تاثیر سرایت هیجانات در افراد غریبه چگونه است؟ و یا تاثیر افرادی که تصویر آنها را از طریق رسانه ها می بینیم؟

ایمی کادی از دانشکده ی بازرگانی دانشگاه هاروارد، تاثیر ژست های خاص ظاهری را در تغیییرات شیمیایی عصبی مغز مورد مطالعه قرار داده است. هنگامی که احساس غم و اندوه می کنید، اخم می کنید، سر خود را پایین می اندازید، وبدن خود را منقبض می کنید. ممکن است تابحال متوجه نشده باشید، که عکس این مسئله نیز می تواند اتفاق بیفتد. حتی هنگامی که غمگین نباشید، اگر اخم کرده، سر خود را پایین بیندازید، و خود را منقبض کنید، بدن شما سیگنال های شیمیایی عصبی را آزاد خواهد کرد که درواقع شما را غمگین خواهند کرد. این مسئله در مورد دیگر حالت های بدن و هیجانات نیز صادق است. برای مثال، باز کردن دست ها و پاها و بدن می تواند به احساس قدرت و اعتماد به نفس منجر شود.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-هیجانات مسری هستند