خدمات مشاوره خانواده

خدمات مشاوره خانواده بسیار مختلفی در مراکز خانواده -درمانی ارائه می شود. به اختصار بیان شده و در ادامه توسط سایت ” مشاوره خانواده ” شرح داده می شود.


جلسات فردی

جلسات خانواده

زوج درمانی

جلسات تلفیقی

جلسات نوروفیدبک

تست های روانشناسی با تحلیل روانسج

کارگاه های آموزشی

کاردرمانی و گفتاردرمانی

جلسات درمانگری کودک و نوجوان

برنامه ریزی تحصیلی

تماس تلفنی 

راهنمایی شغلی

ادامه دارد

منبع: مشاوره خانواده-خدمات مشاوره خانواده


اینجانب خیلی زود عصبانی میشم و خیلی زود هم از کارم پشیمان میشم.

حسین:

با سلام خسته نباشید
اینجانب خیلی زود عصبانی میشم و خیلی زود هم از کارم پشیمان میشم. چون در اداره کار می کنم تحمل بی نظمی و بی توجهی افراد زیر مجموعه را ندارم چون می خواهم افراد زیر مجموعه به نحو احسنت کار کنند. ولی هر وقت قرص ژریبتون می خورم احساس میکنم آروم تر هستم.لطفا راهنمایی بفرمایید.

مشاور:

با سلام خدمت شما دوست عزیز. دقت کنید که این دارو می تواند برا موارد مختلفی با تشخیص پزشک تجویز شود اما نیاز است که شما بدانید به چه دلیل به مصرف این دارو روی اورده اید و در کنار آن این مووع را مد نظر قرار بدهید که تا چه زمانی می توانید از دارو استفاد کنید و نیاز است در کنار مصرف دارو توسط متخصص برای شناسایی بیشتر مشکلتان نیز اقدام کنید .
۱٫ شما چند سال دارید؟
۲٫ چند مدت است این دارو را مصرف می کنید و توسط پزشک این دارو تجویز شده است؟
۳٫ متاهل می باشید یا مجرد و اینگونه مقررات در منزل نیز برای خانواده وجود دارد؟
۴٫ منظور شما از عصبانی شدن چیست و در زمان عصبانیت چه واکنشی نشان می دهید ؟
۵٫ در زمان عصبانیت چه افکاری در دذهنتان وجود دارد و آیا این افکار مداوم تکرار می شوند؟
۶٫ در کارهای خودتان نیز مقرارتی می باشد و اگر نتوانید کاری را که برعهده خودتان است درست انجام بدهید واکنشتان نسبت به خودتان چگونه می باشد؟
۷٫ روابط شما با دوستان و اعضای خانواده چگونه می باشد؟

منبع: مشاوره آنلاین شناسایی و درمان اضطراب

مادر من ۷۵ سالشه بشدت شکاک و بدبین افکار خیلی بدی داره

مونا:

سلام ، مادر من ۷۵ سالشه بشدت شکاک و بدبین افکار خیلی بدی داره اضطراب و اضطرس داره ،دکترم نمیره ، افکار بدی در مورد خانواده ی خودمون داره تمنا میکنم راهنمایی کنید

مشاور:

با سلام خدمت شما دوست عزیز
لطفا اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدهید تا باهم بیشتر صحبت کنیم.
۱٫ شما چند سال دارید؟
۲٫ منظور شما از افکار بد و شکاکیت چیست؟
۳٫ اضطراب و استرس ایشان چه زمان هایی و با چه نشانه هایی نمایش داده می شود؟
۴٫ چند مدت است این علایم را دارند؟
۵٫ بیشترین نگرانی ایشان چیست و آیا تکرار می شود ؟
۶٫ این اضطراب و شکایکت بر عملکرد او تاثیر منفی گذاشته است؟
۷٫ روابط ایشان با پدرتان و دیگر اعضای خانواده چگونه می باشد؟
۸٫ ایشان آیا رفتارهای تکراری نیز دارند؟

منبع: مشاوره آنلاین شناسایی و درمان اضطراب

خانمی هستم ۲۵ ساله یک سال هست نامزد دارم، هنوز شک دارم باهاش ازدواج کنم یا نه

سپیده:

سلام خدمت شما
خانمی هستم ۲۵ ساله یک سال هست نامزد دارم
هنوز شک دارم به اینکه باهاش ازدواج کنم یا نه. خودش خوبه ولی خانواده خو بی نداره. در هنگام خواستگاری وعده هایی دادن ک ب هیچکدوم عمل نکردن. من از ازدواجم توقع بیشتری داشتم چون شرایط شغلی و خانوادگی خوبی داشتم همین منو به شک میندازه
ممنونم اگر پاسخگو باشید

مشاور:

با سلام خدمت شما دوست عزیز
در این مورد نیاز است که با دقت بیشتری گام بردارید و معیارهای خودتان را مورد بررسی دقیق تر قرار بدهید.
۱٫ این آقا چند سال دارند ؟
۲٫ چه میزان از معیارهای شما را برای ازدواج دارا می باشند؟
۳٫ منظور شما از وعده هایی که عملی نشده است چیست و اینکه از چه نظر خانواده خوبی ندارند؟
۴٫ رابطه شما و نامزدتان از خانواده ایشان تاثیر می گیرد؟
۵٫ ویژگی های مثبت این آقا چیست؟
۶٫ مشاوره پیش از ازدواج را دریافت کرده اید؟

سپیده:

ممنون از راهنماییتون
تقریبا همسن هستیم و اخلاق خوبی دارن ولی شغلشون و خانوادشون از سطح ما پایین تره
قبل از ازدواج ب ما گفتن این اقا خونه میخرن و ماشین هم دارن ولی بعد متوجه شدم پدرش دروغ گفته بود. معیار هامو از نظر اخلاقی دارن ولی از نظر مالی نه.

مشاور:

اگر نداشتن معیارهای مالی تاثیر منفی بر روند رابطه شما دارد و ارزش ایشان را در دیدگاه شما کاهش می دهد و باعث می شود که تاثیر مخربی بر رابطه شما با ایشان داشته باشد نیاز است که با دقت بیشتری در همین پروسه نامزدی به آن توجه کنید .
بهتر است قبل از تصمیم گیری جدی در این مورد به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این زمینه بررسی دقیق تری صورت گیرد و شما بتوانید بهتر تصمیم گیری داشته باشید .
اما دقت کنید که این میزان شک را مورد بررسی قرار بدهید تا با اطمینان بیشتری به رابطه خود ادامه بدهید یا آن را تمام کنید .

منبع: مشاوره آنلاین شناسایی و درمان اضطراب

دختری هستم ۱۸ ساله که نزدیکانم مرا عصبی خطاب میکنند و مورد تمسخر قرار میدهند

نگین:

با سلام دختری هستم ۱۸ ساله که بعضی از نزدیکانم مرا عصبی خطاب میکنند و مورد تمسخر قرار میدهند و حتی این موضوع را با افرادی که شناخت درستی از من ندارند هم به اشتراک میگذارند . در این باره سوالم این است که آیا اگر کسی به من توهین کرد من مسیول پاسخگویی به ان نیستم ؟ به عنوان مثال اگر کسی به من آگاهانه توهین کرد من نباید با صدای بلند تر از حالت عادی به او پاسخ بدهم ؟ من جزو آن دسته از افراد هستم که نمیتوانم در مقابل تهمت و توهین ساکت بمانم و چون در حالت عادی انسان درونگرایی هستم و زیاد حرف نمیزنم افراد شوکه میشوند . آیا این رفتار عصبی بودن تلقی میشود یا گرفتن حق ؟

مشاور:

با سلام خدمت شما دوست عزیز
در این مورد نیاز است که شما بدانید چه موضوعی در رفتارا آنها و صحبت هایشان برای شما اهمیت دارد که به راحتی می تواند شما را عصبی کند . چون دیدگاه افراد متفاوت می باشد و شما نمی توانید رضایت همه افراد را بدست آورید.
۱٫ منظور شما از خانواده چه افرادی هستند؟
۲٫ ما چگونه به انها واکنش نشان می دهید؟
۳٫ رفتار شما با افراد جدید و افرادی که با آنها مشکلی ندارند چگونه می باشد؟
۴٫ چند مدت است این رفتارها را دارید؟

نگین:

در بین اعضای خانواده خواهرم و گاها مادرم بیشتر از این کلمات استفاده میکنند و همینطور یکی از دوستانم . باعث آسیب به چیزی نمیشوم صرفا با صدای بلند پاسخ میدهم و در آن لحظه با خودم میگویم که آن شخص باید از حرفی که زده پشیمان شود و فکر میکنم تقریبا ۳ سال است که به نظر دیگران اهمیت میدهم و در صورت ناراحتی آن را بروز میدهم . همانطور که گفتم من شخص بسیار درونگرایی هستم و در اکثر مواقع هیچ حرفی نمیزنم و در مقابل افراد جدید هم اینگونه ام چون با خود فک میکنم که شاید آن فرد از من خوشش نیاید و مجبور نباشد با من حرف بزند . میخواهم بدانم واقعا این مشکلی ست که باید به سراغ درمان و کنترلش بروم یا طبیعی ست ؟ من بیشتر این رفتار را با افرادی دارم که برایم اهمیت دارند و اینکه آنها آگاهانه نقاط ضعف مرا نشانه میگیرند عذابم میدهد و این افراد تنها کسانی هستند که نزدیک من قرار دارند چون دوست های زیادی ندارم و همیشه تمام تلاشم را میکنم که به آنها محبت کنم و مراقب آنها باشم گرچه فردی هستم که احساساتم را نمیتوانم به خوبی بروز دهم .

منبع: مشاوره آنلاین شناسایی و درمان اضطراب