مصرف دوباره مواد مخدر | علائم بازگشت به اعتیاد

مصرف دوباره مواد مخدر، علائم بازگشت به اعتیاد


بارها دیده شده است که افرادی که خودشان اقدام به ترک مواد مخدر کرده اند اما دوباره به سمت مواد مخدر برگشته اند. بازگشت های مکرر آن ها باعث شده است تا اعضای خانواده و اطرافیان دلسرد شوند و نظم خانواده از هم بپاشد.


شاید بازگشت به اعتیاد از نظر بسیاری از خانواده ها پایان روند درمان باشد اما عود های مکرر بخشی از روند بیماری اعتیاد می باشد و درمان نباید در این مراحل قطع شود و شما به عنوان اطرافیان و همسر و اعضای خانواده باید آگاهی لازم در زمینه درمان و مراحل آن داشته باشید و فرد را حمایت کنید تا در مسیر ترک را به سلامتی به پایان برساند، حمایت خانواده و گروه دوستانی که فرد با آن ها در ارتباط است اهمیت بسیاری دارد.


در این مقاله به بررسی دلایلی که باعث مصرف دوباره مواد می شود و راه های پیشگیری از بازگشت دوباره به مصرف خواهیم پرداخت.


مصرف دوباره مواد، اعتیاد بیماری قابل بازگشت

افرادی که اعتیاد ندارند نمی توانند درک کنند که چطور همسرشان یا کسی که اعتیاد دارد حاضر می شوند تمام آن چیزی که در زندگی برای او اهمیت دارد از بین ببرد تا حتی برای یک بار دیگر هم شده، به مصرف مواد بپردازد. برای این که در این خصوص درک بهتری داشته باشید بهتر است در مورد اثراتی که مواد مخدر بر روی مغز می گذارد اطلاعات و آگاهی های بیشتری را به دست آورید.


مصرف دوباره مواد مخدر با ذهن و مغز چه می کند؟

مواد مخدر بر روی سیستم پاداش مغز اثر می گذارد و باعث افزایش دوپامین که در مسیر پاداش مغزی است می شود و باعث می شود فرد معتاد لذت صد چند برابر را تجربه کند که این لذت به قدری زیاد است که اهمیت بقای فرد را که بالاترین زنگ خطر برای هر انسانی می باشد را از بین می برد و به عبارت دیگر جای غریزه بقا را می گیرد.


شاید درک این موضوع برای شما کمی مشکل باشد اما اگر با یک فرد معتاد زندگی کرده باشید متوجه می شوید که اعتیاد بر روی جنبه های رفتاری او تاثیر می گذارد و بیمار معتاد مانند قبل نمی توانند مشکلات را شناسایی کند و یا راهکارهای درستی را بیان کند، تمامی این تاثیرات باعث می شود که فرد از نابودی به خاطر اعتیادش ترسی نداشته باشد و فقط به مصرف مواد مخدر و تجربه کردن دوباره آن فکر کند.

مراحل بازگشت به مصرف دوباره مواد مخدر ا بشناسید

این باور در بسیاری از افراد وجود دارد که اعتیاد بیماری غیر قابل درمان می باشد و در نهایت فرد دوباره به سمت مصرف بر می گردد و احتمالا بار ها در درمان همسرتان و یا اطرافیان تان که اقدام به ترک کرده اند متوجه شده اید که بعد از دوره های درمان جسمانی دوباره به سمت مصرف مواد رفته اند در این وضعیت احساس ناامیدی به سراغتان می آید و خودتان را ناچارترین فرد بر روی زمین می دانید و احتمال دارد بارها خودتان را سرزنش کرده باشید و تصمیم به طلاق گرفته باشید اما با توجه به مطالبی که پیش تر بیان شد اعتیاد بیماری قابل برگشت می باشد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مصرف دوباره مواد مخدر | علائم بازگشت به اعتیاد


تست اعتیاد به کراک

تست اعتیاد به کراک

در مورد روش های تست اعتیاد به کراک چه می دانید؟ کراک به عنوان مواد مخدر در ایران می باشد که افراد بسیاری را به خود درگیر کرده است و بسیاری از افراد برای آن که از مصرف کراک توسط اطرافیانشان مطمئن شوند به دنبال روش هایی برای تست اعتیاد به کراک می باشند. تقلب در تست اعتیاد یکی از نگرانی های افراد می باشد به طوری که امکان دارد نتوانند به نتیجه تست مطمئن شوند.

در این مقاله در مورد کراک و تست اعتیاد به کراک مطالبی بیان شده است در صورتی که شما سوالاتی دارید می توانید این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید تا پاسخگوی بسیاری از سوالاتتان باشید.

کراک چیست؟
کراک در کشورهای دیگر از کوکائین به دست می آید و در طبقه مواد محرک قرار دارد، اما در ایران از هروئین فشرده به دست می آید که به صورت دود مورد استفاده قرار می گیرد و در طبقه مواد مخدر قرار می گیرد، اما تاثیرات تخریبی ماده کراک از هروئین بیشتر می باشد و آسیب های را به همراه دارد.

تست اعتیاد به کراک
از آن جا که کراک در ایران از هروئین به دست می آید از مشتقات هروئین به حساب آمده و تست هایی که برای تشخیص اعتیاد به هروئین مورد استفاده قرار می گیرد می تواند برای کراک کاربرد داشته باشد، یکی از رایج ترین آزمایش ادرار می باشد که برای تشخیص اعتیاد به کراک استفاده می شود اما با توجه به شرایط از آزمایش های دیگری مانند تست خون و بزاق و مو استفاده می کنند.
نمونه ادرار معمولا به وسیله تست نواری و تست کروماتوگرافی قابل سنجش می باشد، تست نواری به صورت کاست پلاستیکی می باشد که در زمان کوتاهی در خانه و یا مطب قابل انجام می باشد اما تست کروماتوگرافی لایه ای نازک از TLC می باشد که به صورت دقیق به تجزیه مواد داخل ادرار می پردازد و از دقت بالایی برخوردار است این تست به طور معمول در آزمایشگاه انجام می شود.

از میان تست هایی که برای تشخیص اعتیاد به کراک استفاده می شود نمونه مو روش دقیق تری می باشد و می تواند مواد مصرفی توسط فرد در چند ماه گذشته را نشان دهد اما این تست بسیار هزینه بر و گران می باشد و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد

تاثیرات لبخند زدن

تاثیرات لبخند زدن، فواید شگفت انگیز لبخند زدن

مطمئننا شما هم متوجه شده اید که زمانی که لبخند می زنید چهره شاداب تر و زیباتری دارید، اکثر آدم ها جذب افرادی می شوند که خوشرو و لبخند به لب هستند و با آن ها ارتباط بیشتری می گیرند، لبخند زدن یکی از مهم ترین اصول بر برقراری روابط اجتماعی موثر با دیگران می باشد، لبخند زدن باعث می شود تا آستانه تحمل و صبر شما افزایش یابد و از فشارهای روانی کاسته شود. با آگاهی از این مسائل می توانید اضطراب و استرس خود را کاهش دهید و به خوبی آن را مدیریت کنید.

لبخند زدن فواید و تاثیرات بسیاری دارد که در ادامه این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

تاثیرات لبخند زدن بر مغز
امروزه مشکلات بسیاری وجود دارد که باعث می شوند در بیشتر اوقات افراد لبخند زدن را فراموش کنند، به طور میانگین بزرگسالان روزانه ۲۰ مرتبه لبخند می زنند در حالی که کودکان چهارصد مرتبه در روز این کار را انجام می دهند.

لبخند زدن باعث می شود تا پیام رسان عصبی در مغز فعال شود و هورمون های اندروفین، سروتونین، دوپامین در مغز ترشح شود و شادی و نشاط را در فرد به وجود آورد.

این هورمون ها به صورت مسکن طبیعی برای مغز عمل می کنند، هورمون های شادی آور باعث آرام شدن بدن می شوند و همچنین افسردگی و خطر ابتلا به بیماری های روانی را کاهش می دهند، اگر تمایل دارید این هورمون ها در بدن شما افزایش یابد باید طریقه شاد بودن و شاد زندگی کردن را فرا بگیرید.
ایجاد حس خوشبختی
زمانی که فرد لبخند می زند برای لحظه ای احساس خوشبختی و شادی می کند در واقع خوشبختی و حس خوب باعث می شود شخص لبخند بزند و در این صورت چرخه مثبت در زندگی او ایجاد می شود، اگر در زمان ناراحتی و اندوه حتی به طور مصنوعی لبخند بزنید بر روی حس و حال شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

تاثیرات لبخند زدن، جذب کردن دیگران به سمت خود
لبخند زدن باعث می شود تا فردی مهربان و خوش برخورد به نظر برسید ودیگران را به سمت خودتان جذب کنید، زیرا بیشتر انسان ها به سمت کسانی جذب می شوند که همیشه لبخند به لب دارند، لبخند زدن باعث می شود تا انرژی مثبت به افراد انتقال یابد، یکی از مهم ترین اصول مهارت های ارتباط بین فردی می باشد.

برای این که دیگران به سمت خود جذب کنید، باید مهارت های ارتباطی را به خوبی بیاموزید تا ارتباط خوبی با دیگران داشته باشید.

ارتباط موفق

ارتباط موفق، راه های بر قراری ارتباط موفق چیست؟

راه های برقراری ارتباط موفق چیست؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کندT در طول زندگی بسیاری از افرادی را می بینید که به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می کنند و این ارتباطات باعث پیشرفت آن ها در زندگی می شود، شاید از خودتان بپرسید که راز موفقیت این افراد در زندگی چه می باشد؟ ما در ادامه این مقاله به راهکارهایی برای داشتن ارتباط موفق با دیگران اشاره می کنیم.

تمرین این راهکار ها و کمک گرفتن از افراد متخصص می تواند به شما کمک کند تا شما بتوانید یک رابطه رضایت بخش و موثری را تجربه کنید، برای این که اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید باید به مطالعه این مقاله بپردازید.

راه های برقراری ارتباط موفق
ارتباط موفق از نظر شما چگونه می تواند باشد؟ داشتن رابطه سالم و موفق با دیگران از دید افراد می تواند متفاوت باشد و هر کدام نظرات خاص خودشان را در این خصوص دارند، اما به طور کلی فاکتور های عمومی بسیاری وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط موثری با دیگران داشته باشید.

از جمله فاکتور هایی که باعث برقراری ارتباط موفق با دیگران می شود عبارت اند از: داشتن درک متقابل، مسئولیت پذیری در برابر دیگران، برخورداری از مهارت های ارتباطی و هوش هیجانی و غیره.

ارتباط به هم خورده
چگونه یک ارتباط بهم خورده را درست کنیم؟
در ادامه این مقاله به راهکارهایی اشاره می کنیم که این راهکارها احتمال موفقیت را در روابط بین فردی بالا می برد و در این زمینه اطلاعات کافی به فرد می دهد که برای او کمک کننده می باشد.

ارتباط موفق، زبان بدن را دست کم نگیرید
افراد وقتی می خواهند در ارتباط با کسی به صورت موقر و مثبت جلوه کنند بیشتر به کلماتی که به کار می برنند دقت می کنند در صورتی که کلام تنها بخشی از این مسئله می باشد و آن چه در کلام و ارتباطات رو در رو اهمیت دارد زبان بدن شما می باشد، زیرا هر کدام از بخش های بدن در زمان برقراری ارتباطات پیغامی را به فرد مقابل می رسانند.

به همین دلیل ارتباط چشمی با طرف مقابل اهمیت بسیاری دارد، همچنین باید بیانات چهره ای مثبت و تاثیرگذاری داشته باشید و در ژست های بدنی خود دقت بیشتری به خرج دهید تا بتوانید با دیگران ارتباط موثر و موفقی داشته باشید.
همدلی کردن را بیاموزید
در هر سطحی از ارتباطات که می باشید افراد نادیده گرفتن را نمی پسندند و دوست دارند تا به آن ها توجه شود و درک متقابلی از آن ها صورت گیرد و آن چه بیش از هر چیز دیگری باید مورد درک و پذیرش طرف مقابل قرار گیرد احساسات و هیجانات می باشد و افرادی که ارتباط موفقی دارند این موضوع را به خوبی درک می کنند و در این خصوص مهارت های بالایی دارند.

در صورتی که شما بخواهید با دیگران همدلی کنید باید روش های همدلی را بیاموزید و گاهی اوقات لازم است تا از زاویه دید دیگران به دنیا نگاه کنید و در مورد انواع احساساتی که تاثیر بر روی افراد می گذارند اطلاعات بیشتری به دست آورید.

درمان سردرد عصبی

درمان سردرد عصبی، راه های کاهش سردرد های ناشی از اضطراب و استرس

آیا شما هم دچار سردرد عصبی هستید و می خواهید با روش های درمانی آن آشنا شوید؟ یکی از روش های موثر در درمان سردرد های عصبی شناخت علل و منشا آن می باشد، بعد از شناخت علل مورد نظر می توانید تلاش کنید تا عوامل آزاردهنده را از بین ببرید. اضطراب و استرس باعث به وجود آوردن احساس هایی مانند ترس، نگرانی ها و ناراحتی فروخورده می شود و فشارهای روانی را در پی خواهد داشت و باعث به وجود آمدن سردرد های عصبی می شود.

به عبارتی سردردهای عصبی نوعی از بیماری روان تنی به حساب می آید که باعث به وجود آمدن آن عوامل روانی هستند، اگر توان ذهنی و جسمی بالایی دارید می توانید با این سردرد ها مقابله کنید زیرا یکی از راه درمانی آن بالا بردن قوا و توان ذهنی می باشد.

متخصصان روانشناس با استفاده از تکنیک های مختلف به شما یاد می دهند که چطور با عواملی که بر شما تاثیر گذاشته است مقابله کنید، در ادامه این مقاله به بررسی کامل سردرد های عصبی و راه های درمان آن می پردازیم.
سردرد عصبی چیست؟
یکی از سردرد هایی که بسیار در میان مردم شایع می باشد سردرد های عصبی و تنشی نام دارد شدت این سردرد از میگرن کمتر می باشد و زمانی که فرد با موقعیت هایی مانند استرس و عصبانیت رو به رو می شود دچار این سردرد ها می شود. هنگامی که سطح تنش کم شده این سردرد ها بهبود می یابند در بسیاری از مواقع ممکن است به مشکلی مزمن تبدیل شوند که در این شرایط باید از متخصص برای درمان کمک بگیرید.

علائم سردرد عصبی
سردرد های عصبی در اغلب موارد علائم خاصی دارند و به وسیله این علائم می تواند آن ها را از سایر سردرد ها جدا کرد، در زیر نمونه هایی از این علائم بیان شده اند:

احساس گرفتگی در نواحی پیشانی
پشت سر یا دو طرف سر
عدم به وجود آمدن حالت تهوع و استفراغ
احساس درد به صورت خفیف و مداوم است و به صورت ضربان دار نمی باشد.
همچنین سردرد هایی که به نور و صدا حساسیت نشان می دهند احتمالا از نوع سردرد میگرنی می باشند.