کودک طلاق

یکی از معضلات اصلی بسیاری از جوامع امروزی جدایی و طلاق زن و شوهر ها است که آمار ان روز به روز و به خصوص در جامعه ما در سالیان اخیر رو به افزایش بوده است. بسیاری از زن و شوهرها به دلیل عدم شناخت مناسب از یکدیگر و به هر دلیلی ازدواج نموده و پس از مدتی متوجه می شوند که برای یکدیگر مناسب نبوده و به دنبال جدایی می روند  و در این بین اگر آن ها صاحب فرزندی نشده باشند موضوع خیلی مطلوب تر به نظر می رسد چرا که در این صورت تنها پدر و مادر قصد جدایی داشته و در این بین موضوع زندگی و اینده یک کودک نیز مطرح نیست.


احتمال اینکه یک کودک طلاق به بیماری و اختلالات روحی روانی مانند عصبانیت پرخاشگری و انزوا گرفتار شود بسیار زیاد است. واکنش کودکان در موضوع طلاق و جدایی والدین شان از هم موضوع و واکنشی متفاوت خواهد بود برخ از آن ها ممکن است دچار عصبانیت ها و بد اخلاقی های شدید و برخی ممکن است دچار افسردگی و گاهی هم ممکن است کودک به انزوا و گوشه گیری مبتلا شده و زندگی پر استرسی را دنبال نماید. برای همین اگر خانواده ای از هم پاشیده شده و در این بین کودک با یکی از والدین خود زندگی می کند ان شخص باید مواردی را در رابطه با ارتباط با فرزند خود مد نظر قرار دهد که در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین ان ها می پردازیم. هنگامی که پدر یا مادر یک کودک طلاق با او در ارتباط است باید تمامی توجه خود را به او معطوف نماید مثلا اگر پدر یا مادر مشغول انجام کاری با کامپیوتر یا گوشی موبایل خود است باید ان را کنار گذاشته و با تمام وجود تمام توجه خود را به کودک معطوف نماید تا کودک حس نکند که تنها است و کسی به او توجه نمی کند.

نیازی  نیست که در مورد طلاقی که صورت گرفته و مشکلات کنونی از لحاظ مالی و عاطفی مرتب با کودک صحبت کنید چرا که ممکن است سبب افزایش استرس در او شوید لذا به جای مطرح کردن این گونه موضوعات می توانید احساسات خود را بیان کنید و اجازه دهید که کودک نیز به بیان حس خود پرداخته تا بدین گونه از استرس او کاسته و رابطه ای گرم تر و صمیمی تر با او برقرار نمایید و از اینکه او حس تنهایی و بی کسی و فقدان یکی از والدین را داشته باشد جلوگیری کنید. در این هنگام گاهی کودک برای بیان حس خود عاجز بوده و نمی داند که چگونه باید حسش را بیان کند و اگر این اتفاق افتاد به نظر می رسد که می توانید تا حدودی در ارتباط با طلاقی که صورت گرفته با او بحث کنید مثلا بگویید که دوست داری در رابطه با جدایی با مادرت یا پدرت با تو حرف بزنم؟ و یا اینکه بگوید عزیزم چه حسی داری و به هر ترتیب سعی کنید که به او نزدیک شده و این امکان را به او بدهید تا بتواند حسش را با شما در میان گذاشته و به نوعی از نظر روحی و روانی تخلیه شود. هیچ گاه در حضور کودک خود از همسرتان که از او جدا شدید گلایه و شکایت و انتقاد نکنید چون کودک طلاق ممکن است که وابستگی های عاطفی یا حسی به او داشته باشد و در این بین اگر شما مسوول نگهداری از او شده اید رابطه اش با شما بد شود و دیگر نتوانید به خوبی با او ارتباط برقرار کرده و حس تنهایی و انزوا در او بیش از پیش شود.

منبع  : کودک و نوجوان-کودک طلاق


کودک گوشه گیر

گوشه گیری و انزوا یکی از مهم ترین مشکلات  کودکان و حتی بسیاری از بزرگسالان در جوامع کنونی است. از نظر روان شناسی به حالتی که کودک دائما ترجیح می دهد فعالیت های خود را به تنهایی و بدون حضور دیگران انجام دهد گوشه گیری گفته می شود. کودک گوشه گیر ترجیح می دهد که به تنهایی بازی کند، کم تر در جمع حضور پیدا می کند و می توان علائمی از اختلالات کم رویی و خجالتی بودن را در انان مشاده کرد چرا که این موارد کاملا با یکدیگر در ارتباط هستند. در سنین ابتدایی زندگی یعنی بین سن یک تا دو سال عمدتا والدین شخصیت کودک را شکل می هند اما از این سن به بعد کودک است که در تعامل با دیگران و بازی با هم سن و سالان خود موارد زیادی را یاد گرفته و می آموزد.

گوشه گیری در کودکان در دسته های گوناگونی قرار می گیرد. ممکن است کودک گوشه گیر در نتیجه کم رویی کودک به وجود بیاید یعنی یک کودک به دلیل کم رویی تمایلی برای برقراری ارتباط با دیگران به خصوص فرد غریبه نداشته و از آن گریزان است که بسیاری از گوشه گیری های در کودکان همین دلیل و مشکل را دارند. شدید ترین حالت در گوشه گیری کودکان انزوای اجتماعی نام دارد که در آن کودک نه تنها تمایلی برای بازی کردن و ارتباط با هم سن و سالان خود ندارد که از آن گریزان نیز هست خجالت شدید به همراه حالت هایی از ترس افسردگی می تواند دلیل اصلی به وجود آمدن انزوای اجتماعی در کودکان باشد. حالتی دیگر از گوشه گیری مردد بودن نام دارد که کودک در این حالت به جای بازی با هم سن و سالان خود و شرکت در فعالیت در گوشه ای مانده و نظاره گر بازی خواهد بود و این حالت در کودکانی که والدینی سخت گیر و مداخله گر دارند بیش از دیگران اتفاق خواهد افتاد. اگر بخواهیم دلایل به وجود آمدن کودک گوشه گیر را در خود او جست و جو کنیم باید گفت دلایل درونی به چند دسته تقسیم خواهند شد.
عوامل ژنتیکی و ارثی در کنار نحوه ارتباط و تعامل کودک با پدر و مادرش می تواند تاثیر مهمی در اجتماعی شدن او بر جای بگذارد. دلیل درونی دیگر برای بروز اختلال گوشه گیری در کودکان می تواند افسردگی باشد که البته این مسله دو طرفه بوده یعنی خود اختلال گوشه گیری نیز می تواند سبب تشدید و به وجود آمدن اختلال افسردگی در کودکان باشد. کمبود توجه و بیش فعالی نیز یکی دیگر از دلایل به وجو امدن اختلال گوشه گیری و انزوا در کودکان است چرا که ارتباطات اجتماعی در این دسته از کودکان می تواند به شدت دچار اختلال گردد. در هر صورت دلیل به وجود امدن کودک گوشه گیر هر کدام از موارد گفته شده هم که باشد نیاز است تا والدین رفتارها و نکته هایی خاص را در برخورد با این گونه کودکان مدنظر قرار داده و با این کارها از تشدید عارضه و اختلال جلوگیری کرده و حتی آن را به مرور زمان در کودک از بین ببرند.

سلامت خواب نوزاد و کودک نوپا

خواب نوزاد می تواند یک زمان سرشار از آرامش برای شما و نوزادتان باشد- اما فرایند خوابانیدن نوزاد در طول روز می تواند کاملا برعکس باشد.

اصول اولیه خواب نوزادان را بدانید.

برای نوزادان تازه متولد شده مدتی زمان می برد تا برنامه خواب منظمی داشته باشند. در طول ماه اول، نوزادان معمولا می خوابند و بیدار می شوند، با دوره هایی نسبتا مساوی بین خواب و شیر خوردن. همین که نوزادان بزرگ تر می شوند، زمان خواب نوزاد معمولا طولانی تر شده و قابل پیش بینی تر می شود. به عنوان مثال:

سنین 4 ماهگی تا یک سالگی. بعد از دوره تولد، نوزاد شما به احتمال زیاد حداقل 2 بار در روز می خوابند- یک بار در صبح و یکبار در اوایل بعد از ظهر. برخی از نوزادان همچنین به خواب آخر عصر نیز نیاز دارند. بسیاری از کودکان در مجموع 3 ساعت و یا بیشتر در طول روز می خوابند.
سنین یک سالگی و بیشتر. در این سنین نوزاد شما به احتمال زیاد خواب صبح را نخواهد داشت و تنها خواب بعد از ظهر اغلب به مدت دو یا سه ساعت خواهد داشت. در طول این گذار، زمان چرت کودک و خواب را نیم ساعت افزایش دهید تا بتواند سازگار شود. اغلب کودکان به چرت بعد از ظهر تا سنین سه تا پنج سالگی، ادامه می دهند.

با این حال، به یاد داشته باشید که هر نوزادی متفاوت است و برنامه خواب نوزاد می تواند به طرز قابل توجهی متنوع باشد.

بیشتر بخوانید:

بهداشت خواب نوزادان

تنظیم خواب روزانه نوزادان و نوپایان
برای سهولت بخشی به زمان خواب نوزاد:

خلق و خوی نوزاد را تنظیم کنید. یک محیط تاریک، خنک و بی سر و صدا می تواند به تشویق نوزاد به خواب کمک کند.
نوزاد را خواب آلوده اما در حالت بیدار به رختخواب بگذارید. پلک های در حال افتادن، مالیدن چشم ها و گیجی می تواند نشانه هایی از این باشد که نوزاد خسته است. هر چه بیشتر منتظر بمانید همانقدر ممکن است نوزاد خسته تر و گیج تر شود- و به همان اندازه ممکن است به خواب رفتن برای او سخت باشد.
از نگهداشتن، تکان دادن و یا شیر دادن به کودک برای خوابانیدن او اجتناب کنید. نهایتا این ممکن است تنها راهی باشد که نوزاد را قادر به خواب رفتن می کند. اگر نوزاد شما تمایل به خواب رفتن در آغوش شما بعد از شیر خوردن دارد، درست بعد از آن کاری را به آرامی انجام دهید- مانند عوض کردن پوشک و یا خواندن یک داستان کوتاه.
مراقب باشید. نوزاد را برای خواب به پشت او بخوابانید و تختخواب و یا زیرپتوی او و دیگر اشیاء نرم او را تمیز کنید.
مداومت داشته باشید. نوزاد شمات بیشتر روز را خواهد خوابید اگر او این خواب را درست در همان زمان هر دفعه در روز داشته باشد و تقریبا به همان میزان زمان باشد. البته موارد استثنائی اجتناب ناپذیر هستند و به نوزاد شما آسیب نمی رسانند.

ناگفته های افسردگی نوجوانان

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانشناختی در کودکان و نوجوانان است.

 از دهه قبل، همزمان با افزایش شیوع افسردگی در سنین پایین تر توجه زیادی به تشخیص و درمان افسردگی در کودکان و نوجوانان جلب شده است.

بر اساس جدیدترین آمارها، در طی دهه ی اخیر افسردگی در سراسر جهان رشد قابل توجهی داشته است.

 تا حدی که شعار سازمان بهداشت جهانی در سال گذشته، افسردگی و درمان آن را هدف اصلی خود قرار داد.

آیا نوجوان من افسرده است؟
به طور کلی باید گفت افسردگی بیماری خاموشی است که در نوجوانان با علایمی از جمله تغییردر الگوهای خواب و اشتها، از کوره در رفتن و عصبی شدن، ضعف و بی حالی، بی رغبتی به علاقمندی های قبلی، احساس مستمر غم و ناراحتی، شکایات جسمی مکرر، افت تحصیلی، انزوا و گوشه گیری بروز می کند.

نوجوان افسرده، ممکن است با مراجع قدرت در خانه و مدرسه به مشکلات جدیدی برخورد کند.

روابط دوستانه اش را از دست بدهد، افت تحصیلی شدیدی را تجربه کند و در لاکی از انزوا و تنهایی پیش رونده فرو رود.

افسردگی درمان نشده در دوران نوجوانی می تواند خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را افزایش دهد.

نوجوانان افسرده تمایل بیشتری به خود کشی، مصرف مواد، روابط جنسی متعدد و دوستی های نامتعارف دارند و از این طریق سعی در افزایش هیجان و به عبارتی ترشح میزان بیشتری از سروتونین در مغز خود احساس می کنند.

آنچه مساله را سخت تر می کند همایندی نشانگان افسردگی با برخی بیماری های جسمی مانند مشکلات تیروئیدی، کم خونی و نشانگان بلوغ است.

لازم است والدین بتوانند بی حوصلگی و احساس غم عادی را از علایم افسردگی تشخیص دهند، از طریق چکاپ کامل جسمی، وجود سایر بیماری ها را بررسی کنند .

در صورت سلامت جسمی کامل، فرزندشان را برای درمان نزد روانپزشک ببرند.


آیا مراجع به روانشناس ضروری است؟
در صورت ابتلای نوجوانان به افسردگی، مراجعه ی همزمان به روانپزشک و روانشناس یا مشاور کاملا ضروری است.

از آنجا که افسردگی از جمله اختلالات روانی بسیار مقاوم دربرابر درمان است، لازم است تا در کنار دریافت دارو به منظور تنظیم خلق، از مراجعه به روانشناس نیز بهره ببرید.

روان درمانی فرد افسرده نیازمند صبر، حوصله و تخصص کافی است و عدم درمان آن می تواند منجر به شکل گیری اختلال شخصیت افسرده در سنسن بزرگسالی شود که امری مادام العمر و غیر قابل تغییر است.
آیا باید از داروهای ضد افسردگی ترسید؟
بسیاری از والدین از مصرف داروهای روانی نگرانی های زیادی دارند.

آن ها مصرف دارو در جهت درمان مشکلات روانی را امری فاجعه آمیز می دانند و از مصرف دارو توسط نوجوان خودداری می کنند.

واقعیت موجود در مورد داروهای ضدافسردگی ان است که این داروها در شرایطی که نوجوان تان به دلیل کمبود سروتونین مغزی، قادر به کنترل خلق و خوی خود نیست، به او کمک می کنند تا یتواند کنترل بیشتری بر خلق اش داشته باشد.

این دارو ها اعتیادآور نیستند و در صورت تکمیل دوره ی درمان، می توانند از افسردگی های بعدی پیشگیری کنند.

جدیدترین روش های روانشناسی کودک
روانشناس برای نوجوان افسرده چه کاری انجام می دهد؟
گرچه مصرف داروهای ضد افسردگی می تواند به تنظیم خلق فرد کمک کند.

اما ممکن است علت افسردگی مسایلی از جمله تغییرات بلوغ، مشکل در دوست یابی، درک نشدن توسط والدین، تجربه ی واقعه ای ناگوار، مشکلات خانوادگی، مشکلات مربوط به برنامه ریزی و.. باشد.

به همین دلیل مصرف دارو به تنهایی کفایت نمی کند و لازم است تا به کمک روانشناس، عامل اصلی به وجود آورنده ی افسردگی درمان شود.

آنچه لازم است به عنوان والد انجام دهید

مشاور خانوادگی

مراکز ما با تشکیل پرونده این امکان را فراهم می کند تا مشاور خانوادگی داشته باشید.

در تمامی زمینه های مختلف متخصص وجود داشته و نیازهای تمامی اعضای را فراهم می کنم.

۰۲۱۸۸۴۱۹۸۳۲

۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰

۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲

موبایل مراکز

۰۹۰۳۱۲۳۶۴۴۶۰

۰۹۰۳۵۶۷۳۰۵۰

۰۹۱۰۸۳۴۷۵۹۷

مشاور خانوادگی

مشاور خانوادگی چرا اهمیت دارد؟
یکی از انواع مشاوره که به دلیل گسترش روز افزون مشکلات خانوادگی بسیار محبوب و مورد استفاده قرار می‌گیرد مشاور خانوادگی است.

مشاوره خانوادگی به مشاوره گفته می‌شود که علی‌رغم اسم آن می‌تواند هم به صورت فردی صرفا برای یکی از اعضای خانواده و هم به صورت گروهی برای آن دسته از خانواده هایی که با یکدیگر مشکل خاصی دارند و بایستی حتما به صورت گروهی برای مشاوره خانوادگی مراجعه کنند صورت می گیرد و از این رو می تواند انواع مختلفی را داشته باشد.

همچنین برای انواع گوناگونی از مشکلات خانوادگی برگزار گردد. امروزه افراد در زمینه‌ های گوناگون کاری تحصیلی خانوادگی با مشکلات متعددی روبرو هستند و یکی از مشکلاتی که همواره افراد را از راه زندگی درست و خوشبختی و سعادت بازمی ‌دارد مشکلات بزرگ خانواده است.

بسیاری از آنها اگر به سرعت پاسخ داده شوند و درمان مناسب و راهکار مناسبی برای آنها ارائه شود به مشکلات بزرگ تر تبدیل نشده و به قول معروف در نطفه خفه می ‌شوند و نمی توانند مشکلات متعاقب و متعدد بعدی را برای فرد به وجود آورند.

به دلیل این هم مورد امروزه مشاوره خانوادگی به عنوان یکی از انواع مشاوره های بسیار محبوب نزد خانواده‌ها و عموم مردم شناخته می شود و در مشاوره خانوادگی انواع مشکلاتی که خانواده ها با آن مواجه می شوند مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع مشکلات خانوادگی
یکی از مشکلات بسیار مهم برای خانواده ها و روابط میان زن و شوهر دانست که به دلایل بسیار زیادی از ابتدای زندگی تا انتهای زندگی می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای آنها به وجود آورد و مشاوره خانوادگی در این زمینه می ‌تواند نقش بسیار مهم و حیاتی را ایفا نموده و دغدغه ‌های بسیار زیادی را از خانواده ها بکاهد.

انواع مشکلات خانوادگی

رابطه بد والدین و فرزندان
یکی دیگر از مشکلات خانوادگی که همواره افراد برای حل آن به مشاور خانوادگی و مشاوره خانوادگی رجوع می‌کنند مشکل ارتباط میان فرزندان و پدر و مادر آن ها است بسیاری از پدر و مادرها به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند و می‌گویند که نمی‌توانند ارتباط مناسبی را با فرزندان خود به خصوص فرزندانی که در سنین حساس نوجوانی و بلوغ هستند برقرار نمایند و به دنبال راهکاری هستند تا بتوانند رابطه خود را با آنها در شرایط بهتری قرار داده و بتوانند آینده‌ای بهتر را برای آنها و خانواده رقم بزند.

چرا که به خوبی می‌دانند که عدم وجود رابطه مطلوب بین پدر و مادر و فرزندان در سنین نوجوانی می‌تواند سبب انحراف رفتاری اخلاقی و اجتماعی آنها شده و آنها را به انواع ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی سوق دهد.

مثلا یکی از مواردی که همواره در مشاوره خانوادگی مطرح می شود اعتیاد و روابط نامشروع فرزندان نوجوان با سایر افراد است.

رابطه بد والدین و فرزندان و کمبود محبت
یکی از دلایل این امر این است که فرد در خانواده رابطه خوبی با پدر و مادر خود ندارد و بنابراین در بسیاری از موارد با کمبود توجه و کمبود محبت مواجه شده و به دنبال برطرف نمودن این کمبودها در بیرون از محیط خانواده است.

بنابراین به راحتی با دیگر افراد که ممکن است افراد خوبی نباشند پناه برده و به انواع خطرات اجتماعی و اخلاقی دچار می شود و راهکار این امر برقراری ارتباط خوب بین فرزند و والدین و درک متقابل آنها از شرایط یکدیگر می‌باشد.

چالش و مشکل تربیت فرزندان
یکی دیگر از مواردی که مشاوره خانوادگی می توانند جهت بهبود آن اقدام نمایند مشکل تربیت فرزندان است بسیاری از خانواده ها به خصوص خانواده هایی که تازه ازدواج کرده‌ اند و تازه بچه دار شده اند با تربیت فرزند خود دچار مشکلات بسیار فراوانی هستند و همواره از مشاور خانواده در این زمینه طلب یاری و کمک می کند آنها نمی دانند که چگونه بایستی با کودک خود ارتباط برقرار نموده و چگونه مشکلات آن را حل نمایند.

بنابراین جهت دریافت راهکارهایی به مشاور خانوادگی مراجعه می‌کند که مشاور می‌تواند در این زمینه با دانش و تسلط کافی که نسبت به امور کودکان دارد و اطلاعاتی که در این زمینه دارد آنها را یاری نموده و در جهت تربیت هرچه بهتر فرزند و کودک آنها به آنها کمک نماید.

مشاوره حضوری آنلاین و تلفنی مشاورانه

مشکلات اخلاقی و رفتاری همسران
همچنین مشکلات اخلاقی و رفتاری همسران از مشکلات مهم و دغدغه‌های اساسی خانواده‌هاست بسیاری از افراد به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند و اذعان می کنند که رابطه خوبی با همسر خود ندارند و به دنبال دریافت راهکارهایی برای بهبود شرایط خود در این زمینه هستند که قطعاً مشاوره خانوادگی با دانش و تسلطی که در زمینه روانشناسی افراد دارد می‌تواند به‌خوبی شخصیت های طرفین را شناخته و به درک درستی از وضعیت و مشکلات آنها برسد و پس از آن راهکارهای مناسبی را جهت خوشبختی هر چه بیشتر آنها و سلامت رابطه آنها به آنها ارائه دهد.

موارد بسیار مهمی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم با این سبب گفته شدند که یکی از موارد بسیار مهمی که افراد همواره برای مشاوره به مرکز مشاوره مراجعه می‌کنند مشکلات خانوادگی است و مشاور خانوادگی به عنوان یکی از مشاوران مهم می‌تواند سبب بهتر شدن شرایط خانواده‌ها شود و از آنجایی که خانواده‌ها بنیان جامعه را تشکیل می دهند نقش مشاوره خانواده بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند باعث سلامت فکری و اخلاقی و اجتماعی جامعه نیز شده و جامعه را نیز در شرایط بهتر و مطلوب ‌تری قرار دهد.

بنابراین مشاوران بایستی بر اهمیت کار خود واقف بوده و بدانند که با اصلاح امور خانواده می ‌توانند نقش مهمی را در سلامت کلی جامعه نیز به نمایند اگر فردی را می شناسید که در زمینه خانوادگی با انواع مشکلات خانوادگی اعم از روابط نامطلوب با همسرخود فقدان دانش کافی در زمینه تربیت فرزند فقدان مهارت کافی در زمینه ارتباط با فرزندان نوجوان و یا همینطور مشکلات ارتباطی دیگر با سایر اعضای خانواده رو به رو است.

بایستی او را به مرکز مشاوره معرفی نموده تا بتواند جهت انجام مشاوره خانوادگی اقدام نماید و از این راه مشکلات یکی پس از دیگری از پیش رو برداشته و آینده‌ی مناسب تر و سالم تر را برای خود رقم بزند.

بسیاری از مردم به دلیل نداشتن مشکلات متعدد خانوادگی زمان کافی را برای مشاوره و مراجعه به مرکز مشاوره ندارند و مشکلات را نادیده گرفته و یا کوچک می شمارند و مرحله به مرحله مشکلات را پشت گوش انداخته و سبب می‌شوند که در آینده این مشکلات کوچک بر روی هم تلنبار شده و مشکلات متعددی و بزرگتری را برای افراد و خانواده به وجود بیاورند

انواع مشاوره های خانوادگی
بایستی به این افراد گوشزد نماییم که مشکلات اگرچه کوچک و ناچیز انگاشته می شوند می‌توانند در آینده سبب به وجود آمدن مشکلات بسیار زیاد و بزرگتری شده و خانواده را در شرایط بغرنج و ناامنی قرار بدهند.

بنابراین در صورت داشتن کوچک ترین مشکلات نیز می توانید به راحتی با مشاور خود مشورت نمایید و اگر مشکلی در زمینه هزینه و یا زمان ناکافی دارید می توانید از سایر انواع مشاوره های غیر حضوری خانواده ایم.

مانند مشاوره های تلفنی مشاوره آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا مشاوره از طریق سایت ما که می تواند به صورت نوشتاری یا صوتی و تصویری باشد اقدام نموده و مشکلات کوچک خود را قبل از اینکه به مشکلاتی بزرگتر تبدیل شوند به راحتی و به آسانی درمان و حل نمایید.

مشاور خانوادگی حاضر در مرکز مشاوره ما افرادی با تجربه و ماهر بوده و با سابقه طولانی در این زمینه نسبت به انواع مشکلات خانوادگی و مشکلات روابط میان خانواده ها اگاه هستند.

بنابراین می‌ توانند به ‌راحتی کمک شایان توجهی را به افراد در جهت حل مشکلات خانوادگی خود نموده و از این طریق گام مهمی را برای فراهم نمودن زندگی هر چه بهتر برای آنها بردارند و ان ها را از بابت داشتن اینده ای بهتر و خوشبختی روز افزون مطمن تر نمایند.