بهترین فاصله سنی بین فرزندان با توجه به علم روانشناسی

بهترین فاصله سنی بین فرزندان با توجه به علم روانشناسی


بهترین فاصله سنی در میان فرزندان چقدر باشد خوب است؟ چه موقع بهتر است تا فرزند دوم به دنیا بیاید؟ طبیعی است سوالات این مدلی در ذهن پدر و مادرها بسیار وجود دارد بسیاری از والدین معتقدند که باید فاصله سنی در میان فرزندان کم باشد تا آن ها با هم بزرگ شوند و عده ای دیگر اعتقاد دارند تا فاصله سنی آن ها باید کمی بیشتر باشد تا در میان شان تنش و مشکلی به وجود نیاید، در این مورد اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد.


بسیاری از روانشناسان فاصله سنی ۳ تا ۵ سال را مناسب می دانند زیرا آن ها می گویند در این بازه باید بدن مادر زمان کافی برای کسب آمادگی جسمی و روحی را برای فرزند دوم داشته باشد و کودکان نیز به رشد شناختی نسبی رسیده باشند. اگر در مورد فاصله سنی مناسب آگاهی کاملی داشته باشید می توانید تصمیم های درستی در مورد این موضوع بگیرید، همچنین با کمک مشاوره کودک می توانید در این خصوص اطلاعات کسب کنید.


فاصله سنی بین فرزندان، مضرات فاصله سنی کم

اختلاف سنی فرزندان با یکدیگر از مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد اگر فاصله بین زایمان ها کم باشد برای مادر آسیب ها و عوارضی به همراه خواهد داشت در صورتی که مادر کمتر از سه سال از بارداری اول اقدام به بارداری دوم کند در این هنگام احتمال کم خونی در مادر و فرزند بسیار زیاد است.


علائم و نشانه های کم خونی تا قبل از بارداری پنهان می ماند و بیشتر در دوران بارداری خودش را نشان می دهد، همچنین احتمال دارد کودک زودتر از زمان طبیعی اش به دنیا بیاید.


نوزادانی که فاصله سنی آن ها کمتر از سه سال می باشد دچار مشکلاتی مانند کمبود وزن می شوند و هم چنین اختلالات رفتاری، حرکتی و یادگیری در آن ها افزایش می یابد. بنابراین در صورتی که قصد دارید به بچه دوم فکر کنید بهتر است در این خصوص با روانشناس متخصص کمک بگیرید و در مورد وضعیت خود با او مشورت کنید.


تصور اشتباه در مورد فاصله بارداری دو فرزند

برخی گمان می کنند کسانی باید فاصله سه سال را رعایت کنند که فرزند اول آن با سزارین به دنیا آمده باشد   در صورتی که آن ها باید این نکته را در نظر بگیرند که هیچ رابطه ای میان فاصله سنی دو فرزند و نوع زایمان وجود ندارد و مادر نیاز دارد تا میان زایمان هایش فاصله ای باشد تا ویتامین های مورد نیاز بدنش تامین شود و سلامت جنین به خطر نیفتد.


برای این که مادر یک بارداری سالمی را تجربه کند باید توده بدنی، انرژی و ذخایر بدن خود را جایگزین نماید و ثابت شده است بارداری های متوالی و با فاصله سنی کم سلامت مادر و جنین را با خطراتی رو به رو می کند و منجر به کاهش سلامت آن ها می شود.

مهارت تاب آوری

درباره مهارت تاب آوری چیزی شنیده اید؟

فاصله سنی بین فرزندان، عوارض فاصله سنی بسیار زیاد بین فرزندان

زمانی که فاصله بین بارداری زیاد باشد ممکن است مادر دچار مسمومیت بارداری شود که در این صورت خطراتی مانند افزایش فشارخون، ورم دست و پا و دفع پروتئین از طریق ادرار در دوران بارداری مادر را تهدید می کند، هم چنین بالا رفتن سن مادر و تولد نوزاد نارس، سقط جنین، کم شدن توان مادر از نظر قدرت باروری و احتمال هماهنگی کودک با والدین سن بالا از عوارض است که به دلیل فاصله زیاد میان فرزندان به وجود می آید و باتوجه به عوارض احتمالی که وجود دارد باید اقدام برای بارداری بین ۳ تا ۵ سال با بارداری اول باشد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-بهترین فاصله سنی بین فرزندان با توجه به علم روانشناسی


مادر عصبانی | مادر عصبی چه جور الگویی برای فرزندش می شود

مادر عصبی چه جور الگویی برای فرزندش می شود


همه مادران در بسیاری از شرایط از دست فرزندشان عصبی می شوند و کنترلشان را از دست می دهند اما برخی از مادران به عنوان مادر عصبانی شناخته می شوند و همیشه در حال فریاد زدن و ناراضی بودن هستند و زمانی که عصبانی می شوند احساس می کنند که مادر بدی هستند زیرا هیچ کس به اندازه آن ها شادی و خوشحالی فرزندشان را نمی خواهد.


عصبی شدن از دست فرزندان امری طبیعی می باشد اما در صورتی که والدین نتوانند عصبانیتشان را کنترل کنند این امر طبیعی نمی باشد و در وهله اول به خودتان آسیب وارد می کند در این صورت شما به عنوان تربیت کنندگان و الگوی کودکانتان بهتر است مهارت های کنترل عصبانیت و حفظ آرامش را یاد بگیرید.


مادر عصبانی

مادران همیشه دوست دارند که برای فرزندشان محیطی امن و شاد به وجود آورند اما طبیعی است که لحظات خسته کننده و عذاب آور زیادی در دوران فرزندپروری خود تجربه می کنند و در بسیاری از اوقات به مادران عصبانی تبدیل می شوند، برای مثال تصور کنید که هوا سرد است و کودکتان لباس مناسبی نپوشیده است و شما هزار کار نکرده در منزل دارید و در این فکر هستید که سریع کودکتان را به خانه برگردانید و نگران سرما خوردن او هستید در حالی که کودکتان دوست ندارد به خانه برگردد و جیغ و فریاد می زند، در چنین شرایطی خستگی، ناامیدی و عصبانی شدن امری طبیعی می باشد.


برای این که خشم خود را در مقابل کودک کنترل کنید به آگاهی، مهارت و تمرین نیاز دارید و قبل از آن باید علت های عصبانی شدن را بشناسید و برای حل آن اقداماتی را انجام دهید.


خشم از پدر و مادر

خشم از پدر و مادر یا صداقت با والدین | چه راهکاری را انتتخاب کنیم

الگوهای ذهنی مادر عصبانی

والدین گاهی اوقات به خاطر ناآگاهی و نداشتن مهارت های برخورد با کودکان، الگوهای ذهنی اشتباهی در ذهنشان وجود دارد که آن ها را پرورش می دهند و بر اساس همان الگوهای ایجاد شده با کودکشان رفتار می کنند،  مادران عصبانی گمان می کنند که در هنگام رو به رو شدن با رفتارهای ناخوشایند کودکان حق دارند که با آن ها عصبی شوند به عنوان مثال می گویند فرزندشان آینه را شکسته است و آن ها حق دارند که سر او داد بزنند.

مادرانی که عصبانی هستند در اکثر موارد تلاش هایشان را بی نتیجه می بینند و به همین دلیل همیشه ناراضی هستند و خسته به نظر می رسند به عنوان مثال به فرزندشان می گویند.” من همیشه در حال مرتب کردن و اتو کردن لباس ها هستم اما تو همیشه لباس های مدرسه ات را چروک می کنی. ” مورد دیگری که مادران عصبانی گمان می کنند که با عصبانی شدن و فریاد زدن زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسند به عنوان مثال آن ها گمان می کنند تا سر فرزندشان داد نزنند و یا عصبانی نشوند او اسباب بازی هایش را جمع نمی کند.


اصلاح الگوهای ذهنی مادر عصبانی

برای این که باورهای ذهنی اشتباه خود را اصلاح کنید راهکارهای بسیاری وجود دارد و هر مادری که دلش می خواهد فرزند سالمی پرورش دهد توصیه می شود این راهکارها را مورد مطالعه قرار دهد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مادر عصبانی | مادر عصبی چه جور الگویی برای فرزندش می شود


عشق اشتباه، هر احساسی عشق نیست ( + چند نمونه)

انتخاب عشق اشتباه امری است که بسیاری از افراد در طول زندگی آن را تجربه کرده اند، عشق یک احساس پیچیده می باشد  که می تواند انسان را بسیار گمراه کند و با احساسات مختلفی اشتباه گرفته شود، عشق در صورتی که حقیقی باشد باعث تکامل و قوی تر شدن افراد می شود اما عشق و عاشقی اشتباهی زمینه تخریب و نابودی انسان را به وجود می آورد.


اولین اصلی که باید به آن توجه کرد عاشق شدن به زمان نیاز دارد و عشق یک شبه و در یک نگاه ایجاد نمی شود، افرادی که کم تجربه و کم سن و سال هستند در ارتباط با دیگران سریع تر درگیر عشق نادرست می شوند و در صورتی که فرد در مورد احساسات اشتباه آگاهی داشته باشد راحت تر می تواند اعمال و رفتارش را کنترل کند، در ادامه این مقاله به بررسی کامل موضوع عاشقی غلط و احساسات مشابه با آن می پردازیم.


انتخاب عشق اشتباه

در ابتدا باید عناصر عشق واقعی را بشناسید و بدانید که عشق واقعی چگونه می باشد زیرا بسیاری از احساسات هستند که شبیه عشق اند ولی با عشق واقعی فاصله بسیاری دارند که در این مقاله برخی از این احساسات اشتباه را بیان می کنیم.


شهوت

شهوت یا به عبارتی میل جنسی زنان و مردان احساسی می باشد که برخی از افراد آن را به اشتباه عشق در نگاه اول می دانند، اما باید توجه داشته باشید که شهوت احساس شدید و ناگهانی می باشد و به دلیل جاذبه بسیار زیادی که دارد با عشق اشتباه گرفته می شود و هم چنین شهوت بر مبنای جاذبه های فیزیکی می باشد و به مراحل اولیه رابطه مربوط می شود.


برای این که دو نفر واقعا عاشق یکدیگر شوند به زمان نیاز دارد و عشق واقعی در زمان کوتاه به وجود نمی آید و جاذبه های فیزیکی و شهوت بخش مهمی از رابطه عاشقانه می باشد. نباید آن ها را محدود کرد، عشق واقعی شامل شهوت می شود ولی مدت زمان بیشتری برای شناخت و عشق واقعی لازم است و در صورتی که می خواهید با احساسات خود آشنا شوید و آن ها را عمیق تر بشناسید باید از مشاوره جنسی کمک بگیرید.


عشق وسواسی

افرادی که دچار عشق وسواسی می شوند، احساسات اشتباه و بی اساس خودشان را به صورت منطقی تحلیل می کنند و آن ها فکر می کنند اگر کسی همیشه در فکر آن هاست یعنی عاشق او شده است این احساس تا حدودی شبیه به شهوت می باشد اما از آن مخرب تر است به طوری که بعد از مدتی شهوت از بین می رود اما عشق وسواسی هم چنان به قوت خود باقی می ماند.


فردی که تمام انرژی اش را صرف علاقه وسواسی می کند به تدریج هویت خود را فراموش کرده و بیش از پیش به فرد مقابل خود وابسته می شود، اگر درگیر رابطه ای هستید که فکر می کنید خودتان را گم کرده اید و همواره به دنبال خوشحال کردن طرف مقابل تان هستید ( در حالی که او مثل شما برخورد نمی کند) بدانید که درگیر یک رابطه وسواسی شده اید.

رابطه برگشتی

رابطه برگشتی به رابطه ای می گویند که به سرعت و بعد از رابطه عاشقانه دیگر شروع می شود، در این رابطه فرد به خاطر لذت و امنیتی که در رابطه قبل تجربه کرده است تمایل دارد همواره عاشق باشد و خودش را متقاعد می کند که عاشق فرد جدیدی شده است، در صورتی که رابطه قبلی تمام نشده است و فرد رابطه جدید را با رابطه قبلی مقایسه می کند و سعی می کند تا مشکلات رابطه قبلی را حل نماید.


به عبارت دیگر رابطه قدیمی مانع از پیشرفت رابطه جدید می شود و رابطه برگشتی حسی شبیه به عشق در فرد به وجود می آورد اما در واقع این احساسات تحت تاثیر احساسات ناراحت کننده رابطه قبلی می باشد در صورتی آگاهی خود را در مورد عشق بیشتر کنید می تواند در روابطتان تصمیمات صحیح تری را بگیرید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-عشق اشتباه، هر احساسی عشق نیست ( + چند نمونه)


وابستگی زن به خانواده بعد از ازدواج

وابستگی زن به خانواده بعد از ازدواج از دغدغه های بسیاری از مردان می باشد، زیرا وابستگی زنان به خاطر رفت و آمد بیش از حد به خانه پدری، عدم دلبستگی به زندگی زناشویی و از بین رفتن صمیمیت در میان زوجین شدت می یابد.


وابستگی زن به خانواده اش به دلایل بسیاری به وجود می آید اما در صورتی که به دلیل اختلال شخصیت خانم ایجاد شود در صورت وجود این مشکل حتما باید به روانشناس مراجعه کرد تا این اختلال مورد بررسی قرار گیرد.


با مراجعه به روانشناس و انجام برخی از راهکارها می توانید به کاهش وابستگی همسرتان کمک کنید، لازم به ذکر است که دریافت مشاوره خانواده برای بررسی هنجار یا ناهنجار بودن نوع ارتباط و یافتن راهی برای رسیدن به تعادل در زندگی مشترک لازم می باشد.


دلایل وابستگی زن به خانواده

برخی از زنان، حتی سال ها پس از ازدواج شان نمی توانند از محله مادری شان دل بکنند و ترجیح می دهند در نزدیکی خانه پدر و مادرشان زندگی کنند، این موضوع عاملی بسیاری از اختلاف ها و دعواها در میان زوجین می باشد.


این مشکلات زمانی بیشتر می شود که زن همچنان به زندگی در نزدیکی خانواده اش اصرار داشته باشد و  بدون این که به خواسته های همسرش توجه کند شرایط دلخواه خود را بر او تحمیل نماید.


در این شرایط ممکن است زن باعث به وجود آمدن مشکلات مالی در زندگی زناشویی شود، برای رفع این مشکل باید علل وابستگی زن به خانواده اش شناخته شده و مورد بررسی قرار گیرد.


عدم ارتباط با افراد مختلف

برخی از زنان به خصوص زنانی که کمتر در اجتماع حضور دارند وابستگی بسیاری به خانواده شان دارند زیرا آن ها نتوانسته اند وابستگی و تعلقاتی با افراد غیر از خانواده داشته باشند و همین مسئله باعث به وجود آمدن مشکلاتی در میان زوجین می شود.


در واقع زندگی با شخصیت وابسته چالش های بسیاری به همراه خواهد داشت و مشکلاتی را به وجود می آورد.


دلایل وابستگی زن به خانواده

مشاورانه مشاوره ازدواج

وابستگی زن به خانواده، نداشتن تجربه مستقل بودن

زنانی که به خاطر تحصیل یا کار زندگی مستقل را تجربه کرده اند و دور از خانواده بوده اند تا حدودی وابستگی به خانواده را مدیریت کرده و می توانند دور از خانواده زندگی و ازدواج نمایند.


در زمان گذشته زیاد استقلال زنان مورد توجه قرار نمی گرفت و مورد رضایت مردان نبود، زیرا زنان مستقل، کمتر تحت سلطه مردان قرار می گرفتند. اما امروزه استقلال مالی زنان و استقلال شخصیتی آن ها باعث شده که در زندگی زناشویی پیشرفت داشته باشد.

تربیت خانواده

برخی از خانواده ها، به دلیل سبک های تربیتی یا شرایط فرهنگی، فرزندانی وابسته به خانواده تربیت می کنند، فرزندان این چنینی نمی توانند مستقل باشند و در تصمیم گیری شان استقلال نداشته و قدرت استدلال و منطق آن ها بسیار ضعیف می باشد.


این افراد در مورد مسائل خصوصی خود و همسرشان با خانواده صحبت کرده و قادر نیستند حد و مرز روابط شان را به خوبی مشخص کنند.


ویژگی های بیان شده عمدتا منفی هستند و نشانه وابستگی فرد می باشد و آن ها نمی توانند مشکلات روابط زناشویی شان را به خوبی مدیریت کنند.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-وابستگی زن به خانواده بعد از ازدواج



روش دلبری معجزه آسا| رازهای دلبری از مردان و زنان

روش دلبری | آشنایی با راه و شیوه های دلبری از مرد و زن را بیاموزید.


آشنا شدن با روش های دلبری کردن نقش بسیار مهمی در عمق بخشیدن به روابط زناشویی و پایدار ماندن زندگی مشترک دارد.


برای این که مهارت دلبری خودتان را تقویت کنید باید در ابتدا آگاهی خود را در مورد علایق همسرتان، خواسته ها و تمایلات او افزایش دهید هم چنین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید تا بتوانید به خوبی آن ها را رفع کنید.


عوامل مختلفی در مهارت دلبری کردن از همسر تاثیرگذار می باشد اما مهم ترین آن می توان به برقراری رابطه جنسی اشاره نمود. برای مردان صمیمیت در روابط جنسی از اهمیت بسیاری برخودار است و این طریق می توانند به روابط عاطفی برسند.


در صورتی که با مهارت های دلبری و ظرافت های زنانه آشنا نباشید به مرور زمان زندگی شما به سمت یکنواختی و سردی روابط می رود که منجر به روابط فرازناشویی و حتی طلاق می شود.


در این شرایط برای این که از پیامدهای تلخ در روابط زناشویی جلوگیری کنید باید از مشاور جنسی کمک بگیرید تا در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار شما بگذارد و آگاهی شما را افزایش دهد.




مرکز مشاوره مشاورانه


روش دلبری و راز دلبری از مردان

دلبری مهارتی است که برای جذب شوهر می توان به صورت کلامی و غیرکلامی مورد استفاده قرار گیرد، ابتدا باید تفاوت های زن و مرد را به خوبی بشناسید و از آن آگاه باشید تا بتوانید ارتباط خوبی با همسرتان برقرار کنید و نکات مهمی که باعث جذب شوهرتان می شود را بشناسید.


در صورتی که در مورد تفاوت های زن و مرد اطلاعاتی داشته باشید بسیاری از سوء برداشت ها از میان برداشته می شود و می توانید روابط خود را به درستی مدیریت کنید.


در ابتدا نقش شما به عنوان یک زن برای تداوم رابطه بسیار مهم است زیرا شما به دلیل مهارت های ارتباطی قوی تر بهتر از شوهرتان می توانید در جهت تولید عشق ماندگار و زیبا حرکت نمایید. ابراز عشق و علاقه در مردان به زمان بیشتری نیاز دارد و آن ها به مرور زمانی می توانند عواطف خود را در رابطه نشان دهند.


سوالات پرسیده شده: آموزش دلبری برای دوست پسر چگونه است؟


روش های دلبری از همسر

چگونه دلبری کنیم؟ در ادامه این مقاله به مهم ترین نکاتی که باعث دستیابی و تقویت مهارت دلبری می شود، اشاره می کنیم:


از غر زدن و ایرادگیری های دائمی بپرهیزید

یکی از عواملی که باعث فراری دادن بسیاری از مردان می شود، ایرادگیری ها و سرزنش های مداوم زنان می باشد.

در صورتی که می خواهید در مورد مسئله ای با همسرتان حرف بزنید باید سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید و زمانی بحث را شروع کنید که از لحاظ روحی آمادگی داشته باشید به عنوان مثال زمانی که همسرتان خسته از سرکار می آید و یا به تماشای برنامه ورزشی و یا اخبار می پردازد، وقت مناسبی نمی باشد.


آراستگی و اهمیت دادن به ظاهر

اهمیت دادن به ظاهر به این معنا نیست که همیشه در حال آرایش باشید و هر ماه رنگ مویی خاص داشته و یا آن را عوض کنید، بلکه تمیز بودن و آراسته بودن بسیار مهم می باشد به طوری که همسرتان با دیدن شما لذت ببرد و دوست داشته باشد زمان بیشتری را با شما بگذراند.


از یکی از مهم ترین عواملی که باعث ترشح هورمون عشق یعنی اکسی توسین می شود می توان به جذابیت ظاهری اشاره نمود. پس آراستگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منبع:کانون مشاوران ایران-روش دلبری معجزه آسا| رازهای دلبری از مردان و زنان