عوارض نوروفیدبک در کودکان|سلامت روانی کودک را بهبود بخشید

عوارض نوروفیدبک در کودکان، نوروفیدبک مغز را تقویت می کند و به مغز می آموزد که چگونه خود را تنظیم کند تا فرد بتواند تمرکز کند، آرام باشد و یاد بگیرد. بدون تنظیم سیستم عصبی، فرد نمی تواند توجه کند، بیاموزد یا اقدامی موثر و بهینه انجام دهد.

نوروفیدبک به طور ایمن و موثر تغییرات پایداری را در طول زمان در مغز ایجاد می‌کند، زیرا فعالیت امواج مغزی را بررسی می کند تا به حالت پاراسمپاتیک آرام و متمرکز برود، و این چیزی است که ما برای فرزندانمان می‌خواهیم.


هر پدر و مادری دوست دارد فرزندش مغز و بدنی سالم داشته باشد تا بتواند دائماً احساس خوبی داشته و به خودش اطمینان داشته باشد. بچه ها وقتی اعتماد به نفس ندارند، نمی توانند در زندگی به موفقیت برسند، چه از نظر تحصیلی و چه از نظر اجتماعی.


نوروفیدبک چیست و چگونه کمک می کند؟

نوروفیدبک حدود سی سال است که مورد استفاده قرار می گیرد، اما در سال های اخیر بیش از قبل شناخته شده است. این روش بر اساس اصول بنیادی بایوفیدبک یا بازخورد زیستی می باشد و هدف اصلی ان ثبات کارکرد مغز است.


تا همین اواخر اگر به دنبال سلامت روان خود بودید تنها دو گزینه وجود داشت، روان درمانی و دارو و دارودرمانی، اما امروزه گزینه سومی به نام درمان نوروفیدبک وجود دارد.


هنگامی که با یک درمانگر ملاقات می کنید که از نوروفیدبک استفاده می کند، خواهید دید که الکترودهایی روی سر شما میگذارد که بدون ضرر هستند.


سنسورها فعالیت الکتریکی مغز شما را ثبت می کنند. این فعالیت الکتریکی تقویت شده و روی کامپیوتر به  صورت باندهای فرکانسی مجزا دیده می شود. فرکانس هایی که اندازه گیری می شوند عبارتند از دلتا، تتا، الفا و بتا. مغز از این بازخوردها استفاده می کند تا تا الگوهای التریکی مشکل دار را تغییر دهد.


نوروفیدبکیک روش ایمن، طبیعی و بسیار موثر برای تنظیم سیستم عصبی و تأثیر مستقیم بر عملکرد امواج مغزی ما است. همه ما امواج مغزی یکسانی داریم، اما بسته به اینکه از آن ها برای چه کاری استفاده می کنیم تغییر می کنند. به عنوان مثال، زمانی که می خوابیم، اغلب در حالت دلتا هستیم. اگر آرام باشیم، ممکن است در حالت آلفا قرار بگیریم.


امواج بتا امواج مهمی هستند زیرا با تمرکز گره خورده اند. امواج مغزی ما می‌تواند در نواحی خاص کم‌رنگ شود یا در نواحی دیگری بیش از حد شوند و این زمانی است که اختلال ظاهر می‌شوند. مشکلات تمرکز، تحریک یا بدخلقی، مسائل یادگیری، مسائل رفتاری و غیره همه به این دلیل می باشند. بیشتر رفتارها ناشی از اختلال در تنظیم سیستم عصبی است و خبر خوب این است که می‌توانیم با تنظیم امواج مغزی با نوروفیدبک، امواجی مغزی و رفتار را تنظیم کنیم.


فواید نوروفیدبک چیست

فواید نوروفیدبک بسیار زیاد است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است:


در بسیاری از موارد نوروفیدبک به اندازه دارو موثر است و  برای کسانی که مایلند از درمان روان‌دارویی خودداری کنند انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

نتایج مطالعات نشان داده اند که روی طیف وسیعی از اختلالات تاثیر می گذارد: سر درد، افسردگی، ناتوانی های یادگیری، اختلال بیش فعالی و نقص توجه، اضطراب و حملات پانیک، اختلالات وسواس جبری، اختلالات خواب، اعتیاد، اختلال استرس پس از سانحه، آسیب مغزی، سکته، کما، سندروم خستگی مزمن، فیبرومیالژی و صرع.

هم چنین اختلالات دیگری نیز از نوروفیدبک تاثیر می گیرند مثل رعشه و لرزش بدن، افراد پرخاشگر، کاهش خشم، مشکلات حافظه و مشکلات گفتار.

نوروفیدبک هم چنین برای افزایش عملکرد موسیقیایی نیز مورد استفاده می شود. ناسا چندین سال است که از نوروفیدبک به منظور افزایش تمرکز خلبانان خود استفاده می کند.

نوروفیدبک تمرکز و توجه را تقویت می کند و به کودکان می آموزد که چگونه بدن خود را آرام و ذهن خود را پاک کنند.

نوروفیدبک به کودکان می آموزد که چگونه احساسات خود را تنظیم کنند.

آموزش خود تنظیمی

 دفعات و شدت اپیزودهای افسردگی، اضطراب، حملات پانیک و موارد دیگر را کاهش دهد.

بهبود عملکرد شناختی

نمرات IQ بهبود می یابند

اثرات طولانی مدت

اضطراب، عصبانیت، افسردگی. این فقط بزرگسالان نیستند که با این احساسات دست و پنجه نرم می کنند. یک واقعیت تلخ این است که هم اضطراب و هم افسردگی در جوانان در حال افزایش است. اگر کودک شما درگیر این احساسات است نوروفیدبک می تواند کمک کند.

نوروفیدبک می تواند به موارد زیر کمک کند و در عین حال عوارض نوروفیدبک در کودکان بسیار کمی را به دنبال داشته باشد:


تکانشگری. مطالعات نشان داده است که تکانشگری و میل به مصرف موراد ارتباط قوی دارند. نوروفیدبک یک درمان موثر برای کاهش رفتار تکانشی و دوری از مواد مخدر می باشد. 

بیش فعالی، نوروفیدبک سریع ترین درمان بیش فعالی می باشد.

اختلال نافرمانی 

اوتیسم. نوروفیدبک برای اختلال طیف اوتیسم بسیار مفید می باشد، این درمان الگوهای امواج مغزی بیمار را برای دستیابی به تعادل بهینه‌ امواج مغزی تقویت می‌کند. 

افسردگی. درمان نوروفیدبک یک درمان موثر برای انواع اختلالات و شرایط از جمله افسردگی بالینی است.

منبع:کانون مشاوران ایران-عوارض نوروفیدبک در کودکان|سلامت روانی کودک را بهبود بخشید


۱۱ سبک های فرزندپروری | بهترین سبک فرزند پروری چیست

سبک های فرزندپروری را بررسی کنید این کار می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد مراقبت و پرورش از کودک شما کمک کند. برای یافتن روشی که مناسب شما باشد می توانید باید تحقیق کنید.


سبک‌های فرزندپروری برجسته‌ای که وجود دارد مانند هم نیستند ولی بسیاری از آن ها با هم همپوشانی دارند. با این حال روش های دیگر کاملا متفاوت هستند. ما چهار مورد از سبک‌های رایج‌تر را انتخاب کرده‌ایم و آن ها را با جزئیات بررسی کرده‌ایم.


تعریف سبک فرزند پروری

سبک‌های فرزندپروری به شیوه‌ای اطلاق می‌شود که والدین فرزندان خود را تربیت می‌کنند. این می تواند به سطح انتظارات والدین،  توجه به قوانین و غیره و همچنین سبک نظم و انضباط والدین برای اعمال انتظارات خود اشاره داشته باشد.


فروید باور داشت که رابطه اولیه مادر و کودک نمونه اولیه همه روابط کودک در آینده است. به عنوان مثال، در نظریه رشد روانی-جنسی، فروید بر روابط والدین و بعدها آسیب شناسی روانی تأکید ویژه ای داشت و همه این ها نشان دهنده اهمیت سبک های فرزند پروری می باشد. بنابراین حتما با توجه به این مقاله در مورد سبک های فرزندپروری خود تصمیم بگیرید.


نظریه سبک های فرزندپروری

با کاوش در مقالات ما می توانید کشف کنید که چه چیزی برای شما مفید و مهم است. به احتمال زیاد، پس از بررسی نظریه سبک های فرزندپروری، متوجه خواهید شد که برخی از آن ها با سبک تفکر شما سازش بیش تری دارند.


هر نوزادی متفاوت است، بنابراین آنچه برای یک نوزاد مفید می باشد ممکن است برای دیگری جواب ندهد و همانطور که آن ها و شما رشد می کنید و یاد می گیرید، ممکن است متوجه شوید که ایده ها و تئوری هایی که داشتید تغییر می کند. بنابراین به سبک‌های فرزندپروری نگاه منعطفی داشته باشید.



سبک های فرزندپروری 

 


۱.الگوی رهبری کودکان

در الگوی تعلق والدینی (attachment parenting) رویکرد فرزندپروری کاملاً تحت رهبری کودک قرار دارد و به طور کلی شامل تغذیه در صورت نیاز، پاسخگویی به موقع به گریه های او و یک جا خوابیدن با او در شب است. ایده اصلی این روش این بود که دلبستگی ایمن میان والد-کودک راه را برای استقلال و روابط امن آن ها در بزرگسالی هموار می کند.


نوزادان زمانی بهترین رشد را دارند که احساسات آن ها جدی گرفته شده و به آن ها پاسخ داده شود. اما ممکن است والدین در این کار زیاده‌روی کرده و هر درخواست کودک را برآورده کنند، که می‌تواند طاقت‌فرسا بوده و نتایج متفاوتی را به دنبال داشته باشد.


یکی از مهم ترین یافته ها این بود که دلبستگی ایمن در اوایل زندگی منجر به استقلال بیشتر در آینده شود، در حالی که دلبستگی ناایمن باعث می شود که کودکان در مراحل بعدی زندگی بیشتر وابسته شوند و استقلال شخصیتی که لازمه حضور در جامعه و ارتباط با دیگران می باشد را پیدا نکنند.

۲. رویکرد رهبری والدین


در انتهای دیگر طیف فرزندپروری، رویکرد رهبری والدین قرار دارد، که در آن کودک باید با زندگی اطراف خود سازگار شود. رهبری والدین زمانی با موفقیت همراه می شود که والدین و کودکان، مشارکت‌های مؤثری را ایجاد کنند.


۳. فرزندپروری مثبت | سبک های فرزند پروری


فرزندپروری مثبت می تواند یک رویکرد قدرتمند باشد. ایده اصلی این روش این است که به جای تلاش برای اصلاح نقاط ضعف فرزندتان، روی نقاط قوت او تمرکز کنید. به همین دلیل است که برخی از افراد آن را فرزندپروری مبتنی بر قدرت می نامند.


رویکرد فرزندپروری مثبت می تواند کمی متفاوت باشد، اما تمرکز اصلی آن تاکید بر تعاملات مثبت است. در این روش والدین رفتارها و انگیزه های مثبت را تشخیص داده، پاداش می دهید و تقویت می کنید. شما همچنین محیطی ایجاد می کنید تا رفتار مشارکتی و سازنده را برای فرزندتان آسان تر کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-۱۱ سبک های فرزندپروری | بهترین سبک فرزند پروری چیست


نشانه های همسر کنترل گر | ۱۱ راه برای برخورد با همسر کنترل گر

همسر کنترل گر همیشه سعی می کند اعتماد به نفس شما را تضعیف کند و شما را در خلوت یا در ملاء عام پایین بیاورد. به نظر می رسد که آن ها می خواهند بر عیب های شما تأکید کنند و شما را نسبت به خصلت های خود آگاه کنند.


به چه علت همسرم مرا کنترل می کند

کنترل کردن شوهر ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیوفتد :


۱) تجربه ی گذشته ی تلخ و شاهد بودن خیانت اطرافیان و یا رابطه قبلی


۲) ابتلا به بیماری پارانویا


۳) سابقه ی خیانت از جانب مرد


۴) اطمینان پیدا کردن از عشق همسر به خود


در ادامه به نشانه های کنترل کردن همسر و دلایل این کار به تفصیل خواهیم پرداخت.


نشان همسر کنترل گر

کاری می کند تا شما احساس گناه داشته باشید


اکثر کسانی که به دنبال کنترل شوهر خود هستند به طور کاملا غیر منطقی و بدون هیچ مدرکی شوهر خود را مقصر این داستان می دانند و مسئولیتی در قبال این کار نمی پذیرند.


دائما از شما عیب جویی می کنند:

معمولا چنین افرادی اشتباهات سهوی شما را بزرگ نمایی می کنند و دائما به شما سر کوفت می زنند، کارهای خوب شما را اصلا نمی بینند و یا آن را وظیفه ی شما تلقی می کنند.


اگر به دلیل مشغله کاری به تماس ها و پیام هایشان پاسخ آنی ندهید غیر منطقی برخورد می کنند، در جمع حرمت شما را حفظ نمی کنند یا شوخی های زشت و نا به جا می کنند حتی راجع به جزئی ترین کارهای شما از جمله نحوه لباس پوشیدن نحوه صحبت کردن و نحوه غذا خوردن شما نیز انتقاد می کنند.


اجازه نمی دهند دوستان یا خانواده تان را ببینید :

زنی که کنترل گر است دلش نمی خواهد حتی یک ثانیه از  محدوده ی تحت کنترلش خارج شوید و به خانواده یا دوستان خود سر بزنید. او دوست ندارد در کنار کسی به جز خودش خوشحال و سرحال باشید بنابراین این موضوع را ممنوع می کند تا در کنار عزیزان خود حس خوشحالی نداشته باشید.


زندگی را مثل یک مسابقه می بیند :


چنین افرادی دائما در رفتارهای شما کنکاش می کنند تا به رفتارهای خوب امتیاز بدهند و شما را نیز به این کار تشویق کنند. اگر هم رفتارهای خارج از سلیقه او انجام دهید شما را متهم می کنند که حتما زیر سرتان بلند شده و امتیاز منفی از او دریافت خواهید کرد.


این افراد حتی در امتیاز دادن هم جانب انصاف را رعایت نمی کنند چرا که نسبت به رفتارهای منفی شما امتیاز زیادی کم می کنند و رفتارهای منفی خود را کاملا نادیده می گیرند.



همسر کنترل گر

برای ناراحتی شما ارزش قائل نیست :

زنی که کنترل گر باشد به هیچ عنوان حاضر نیست بپذیرد با شما چه کرده است حتی اگر در مقابلش به پهنای صورت اشک بریزید در نهایت شما را محکوم می کند و تقصیرات خود را گردن نخواهد گرفت.


الگوریتم شخصیتی چنین زنانی بدین گونه است که تمایل دارند خود را خیلی بهتر از آن چه که هستند نشان دهند در حالی که شما را یک ظالم به تمام معنا تصور می کنند.


ثبات شخصیتی ندارد :

این دسته از زنان در شرایط مختلف رفتار مختلفی دارند و به هیچ عنوان از یک الگوی شخصیتی خاص پیروی نمی کنند. در بعضی موقعیت ها به قدری خوش برخورد هستند که متعجب خواهید شد و در موقعیت های دیگر بسیار سرد و بداخلاق با شما رفتار می کنند.


به هیچ عنوان راضی نمی شوند تا از شما پاسخ منفی بشنوند :

کنترل گری چنین زنانی تا حدی است که همه چیز باید طبق میل آنان پیش برود و اگر این طور نباشد واکنش های بسیار بد و زننده ای را از خود بروز می دهند.


حسادت زیادی از خود نشان می دهند :


حسادت چنین افراد مثال زدنیست. آن ها تمایل دارند تا شما را مثل یک شی در دست بگیرند و تحت فرامین آنان باشید.


اگر شما با دوست صمیمیتان برنامه ای بچینید با زورگویی شما را مجبور می کند تا آن را کنسل کنید و یا یعد از این که خسته و بی رمق به خانه برگشتید آن قدر به شما سرکوفت این ملاقات را می زند که هر اندازه خوش گذرانده اید از دماغتان در بیاید.

چنین افرادی به هیچ عنوان دلشان نمی خواهد شما را با کس دیگری در تفریح و سرگرمی شریک بشنوند.


تلاش می کند تا شما را تغییر دهد:


این افراد معمولا تلاش می کنند تا شما را به یک آدم ضعیف و بی اراده تبدیل کنند تا بتوانند آن طور که دوست دارند بر شما حکومت کنند!


رفتارهای غیر طبیعی و ناسالمی از خودش نشان می دهد :


ممکن است وقتی با دوست خود برای صرف قهوه ای به کافه رفته باشید متوجه شوید همسرتان در گوشه ای پنهان شده و شما را زیر نظر دارد.


ممکن است از نگهبان محل کار خود بشنوید که همسرتان ساعت ورود و خروج شما را از او می پرسد و یا این که در اتوموبیل خود ردیاب پیدا کنید. این ها چند نمونه از رفتارهای روزمره یک زن کنترل گر هستند.

منبع:کانون مشاوران ایران-نشانه های همسر کنترل گر | ۱۱ راه برای برخورد با همسر کنترل گر


خواب سالمندان | ۱۳ نکات خواب برای افراد مسن

خواب سالمندان امر مهمی می باشد و مطالعه این مقاله به درمان بی خوابی افراد سالمند کمک می کند. اگر همیشه خواب آلود هستید یا خواب کافی در شب برایتان سخت است، ممکن است زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده باشد. بیدار شدن هر روز با احساس خستگی نشانه آن است که به خوابی که نیاز دارید نمی رسید.

ساعت خواب سالمندان
افراد مسن تقریباً به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند. اما، افراد مسن زودتر از زمان جوانی زودتر به خواب می روند و زودتر از خواب بیدار می شوند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد مسن ممکن است به اندازه کافی در شب نخوابند. احساس بیماری یا درد می تواند خواب را سخت کند. برخی از داروها می توانند شما را بیدار نگه دارند. مهم نیست دلیلش چیست، اگر شب راحت نخوابید، روز بعد ممکن است:

تحریک پذیر باشید.
مشکلات حافظه داشته یا فراموشکار باشید.
احساس افسردگی کنید.
حادثه ای مانند تصادف را تجربه کنید.

خواب کافی
نکات خواب برای افراد مسن |درمان بی خوابی شبانه سالمندان
بالا رفتن سن به این معنی نیست که همیشه باید خسته باشید. شما می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا به خوابی راحت کمک کنید. در ادامه چند راه برای خواب بهتر ذکر شده است که به شما کمک می کند از خستگی بیش از اندازه جلوگیری کنید:

یک برنامه خواب منظم داشته باشید. هر روز در ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید، حتی آخر هفته ها یا زمانی که در سفر هستید.
در صورت امکان از چرت زدن در اواخر بعد از ظهر یا عصر خودداری کنید. چرت زدن ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارد.
یک روال برای قبل از خواب ایجاد کنید. هر شب قبل از خواب زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. برخی از افراد کتاب می خوانند، به موسیقی آرامش بخش گوش می دهند یا دوش با آب گرم می گیرند.
سعی کنید در اتاق خواب تلویزیون تماشا نکنید یا از رایانه، تلفن همراه و تبلت خود استفاده نکنید. نور این دستگاه ها ممکن است به خواب رفتن شما را سخت کند.
تماشا فیلم های استرس زا، مانند فیلم های ترسناک، ممکن است شما را بیدار نگه دارند.
اتاق خواب خود را در دمای راحت، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد و تا حد امکان ساکت نگه دارید.
هنگام آماده شدن برای خواب از نور کم استفاده کنید .
هر روز در زمان های مشخصی ورزش کنید اما نه ۳ ساعت پیش از زمان خواب.
از خوردن وعده های غذایی حجیم نزدیک به زمان خواب خودداری کنید.
در اواخر روز ازمصرف کافئین خودداری کنید. کافئین (که در قهوه، چای، نوشابه و شکلات وجود دارد) می تواند شما را بیدار نگه دارد.
به یاد داشته باشید که مصرف الکل به خواب شما کمک نمی کند و حتی مقادیر کم آن خواب ماندن را سخت تر می کند.
اختلالات خواب در سالمندان
اختلالات حرکتی و خواب سالمندان
سندرم پای بیقرار، اختلال حرکتی دوره ای اندام و اختلال رفتاری حرکت سریع چشم در افراد مسن شایع است. این اختلالات حرکتی می توانند خواب مورد نیاز را از شما سلب کنند.

افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار یا RLS احساس می کنند که در یک یا هر دو پا احساس گزگز، خزیدن یا سوزن سوزن شدن دارند. این احساس در شب بدتر می شود.

اختلال حرکتی دوره‌ای اندام ( PLMD ) باعث می‌شود افراد در طول خواب هر ۲۰ تا ۴۰ ثانیه تکان بخورند دارو، حمام آب گرم، ورزش و تمرینات تمدد اعصاب می تواند به این افراد کمک کننده باشد اما باید حتما از دکتر متخصص کمک بگیرند.

حرکت سریع چشم یا اختلال رفتار خواب (REM) یکی دیگر از شرایطی است که ممکن است خواب راحت شبانه را دشوارتر کند. در طول خواب معمولی، عضلات نمی توانند حرکت کنند، بنابراین بدن شما ثابت می ماند. اما، اگر اختلال رفتاری در خواب دارید، عضلات شما می توانند حرکت کنند و خواب شما مختل می شود.

درمان قطعی تکرر ادرار +علائم، آزمایش،علت و درمان قطعی

تکرر ادرار (urinary frequency) برای  اینکه بدن از شر مایعات زائد خلاص شود، ضروری می باشد. ادرار از آب، اوره و اسید اوریک و همچنین سموم و مواد زائد تشکیل شده است که کلیه‌های شما آن را تصفیه می‌کنند. ادرار در مثانه ذخیره می شود تا زمانی که مثانه شما پر شود و شما میل به ادرار کردن داشته باشید.


تکرر ادرار با بی اختیاری ادرار متفاوت است، بی اختیاری ادرار زمانی است که کنترل مثانه خود را کاهش داده اید البته بی اختیاری ادرار می تواند همراه با تکرر ادرار رخ دهد.


یک فرد بالغ به طور متوسط ​​چهار تا هشت بار در روز ادرار می کند. اگر بیش از هشت بار در روز دستشویی می روید، یا اگر هر شب چندین بار برای بازدید از دستشویی از خواب بیدار می شوید، ممکن است تکرر ادرار داشته باشید.


علت تکرر ادرار

اکثر مردم زمانی که مثانه آن ها حاوی کمی بیش از نیم فنجان مایع می باشد، تمایل به ادرار کردن دارند. بنابراین گاهی اوقات نوشیدن مایعات بیشتر از حد معمول باعث تکرر ادرار می شود.


اگر مصرف مایعات خود را افزایش نداده اید ولی احساس تکرر ادرار دارید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد آنچه ممکن است باعث تکرر ادرار شما شود بیشتر بدانید.


۱٫عفونت مجاری ادراری یا مثانه

وقتی دچار عفونت مجرای ادرار یا مثانه می شوید، بافت ها ملتهب تحریک می شوند، این امر میل به دفع بیشتر ادرار را در شما ایجاد می کند.


سایر علائم عفونت ادراری عبارتند از وجود خون در ادرار، درد یا سوزش در هنگام ادرار و میل به ادرار حتی زمانی که مثانه شما خالی است.


۲٫دیابت

افراد مبتلا به دیابت در معرض افزایش خطر ابتلا به آسیب عصبی قرار دارند. اگر اعصابی که عضله مثانه شما را کنترل می کنند تحت تأثیر قرار گیرند، ممکن است نیاز مکرر به ادرار کردن را تجربه کنید یا مشکلاتی در کنترل مثانه خود داشته باشید.


۳٫بزرگی پروستات

میلیون ها مرد دچار هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) یا بزرگ شدن پروستات می باشند. این بیماری می تواند فشاری بر مجرای ادرار ایجاد کند و جریان ادرار را مسدود کند. در نتیجه، مثانه ممکن است تحریک شود و با کوچکترین مقدار ادرار شروع به انقباض کند و نیاز مکرر به ادرار کردن را تحریک کند.


۴٫ بارداری از علل تکرر ادرار

قابل درک است که زنان در مراحل بعدی بارداری نیاز به ادرار کردن بیشتری دارند، اما حتی در هفته های اولیه بارداری، تغییرات هورمونی بدن شما را تغییر می دهند و فشار اضافی که رحم در حال رشد بر روی مثانه شما وارد می کند، می تواند باعث تکرر ادرار شود.

۵٫ مثانه بیش فعال


مثانه بیش فعال باعث انقباض عضله مثانه می شود، حتی زمانی که مثانه تقریبا خالی است. این باعث ایجاد میل ناگهانی و شدید برای ادرار می شود. حتی می تواند منجر به بی اختیاری شود. معمولاً برای تشخیص این عارضه آزمایش های متعددی وجود دارد.


فیبروم های رحمی (ضایعات غیر سرطانی در داخل و اطراف رحم) علت تکرر ادرار در زنان

واژینیت (التهاب واژن) علت تکرر ادرار در زنان

دیورتیکولیت – تشکیل کیسه هایی در پوشش روده شما که ملتهب می شوند

هیپرکلسمی یعنی افزایش سطح کلسیم خون

مشکلات عصبی، به عنوان مثال، سکته مغزی، بیماری پارکینسون یا مولتیپل اسکلروزیس همگی می توانند بر سیستم عصبی شما، از جمله اعصابی که مثانه شما را کنترل می کنند، تأثیر بگذارند.

التهاب دردناک مثانه شما سنگ کلیه یا سنگ مثانه

تومورهای مثانه یا تومورهای ناحیه لگن

یبوست

مصرف بیش از حد الکل یا کافئین