خیانت مردان در دوران بارداری

خیانت مردان در دوران بارداری

یکی از شیرین ترین دوره های زندگی برای هر زنی بارداری می باشد که زنان آن را تجربه می کنند، معمولا زنان در این دوران به فکر خرید لباس برای کودک و لباس حاملگی بوده و تمام ذهن شان متمرکز بر روی نوزاد می باشد.

اما زنانی هستند که در دوره بارداری خیانت همسرشان را تجربه کرده اند به همین دلیل دوران بارداری برای آن سخت وتلخ می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده ده درصد از مردان در دوران حاملگی به دلایل مختلف خیانت می کنند، یعنی از هر ۱۰نفر یک نفر خیانت می کند که این موضوع بسیار نگران کننده می باشد و بر روی سلامت جنین و مادر تاثیرات منفی می گذارد.

در این مقاله توضیحاتی در مورد این که چرا مردان در دوران بارداری خیانت می کنند، علت وقوع این خیانت و طرز مواجهه و جلوگیری از آن بیان شده است.

خیانت مردان در دوران بارداری و ارتباط بین زوجین
در بارداری تغییرات بسیاری بر روی زن و مرد به وجود می آید که برخی از آن ها شیرین و برخی تلخ می باشد و در این حالت فشار بسیاری بر روی روان فرد به وجود می آید.

در بعضی از مواقع بارداری باعث می شود تا رابطه بهتری بین زوجین به وجود آید و در برخی از مواقع فشار های ناشی از بارداری باعث می شود تا منجر به خیانت مردان در دوران بارداری شود.

خیانت فقط به معنی برقراری رابطه جنسی با فرد دیگر نمی باشد و در بعضی موارد ممکن است فرد از نظر عاطفی دچار کمبود شود و از نظر عاطفی به فرد دیگری ابراز علاقه و محبت کند و تعهد خود را زیر پا بگذارد.

در دوران پر فشار و تنش بارداری مردان به دلایل مختلفی به زنان خود خیانت می کنند و حتی مردانی که با خیانت مخالف هستند و به زندگی شان متعهد بوده اند نیز ممکن است در این دوره در دام خیانت بیفتند.
به همین دلیل شرایط در دوران بارداری سخت تر می شود و گاهی اوقات خطرات طولانی مدت و پایداری برای جنین و مادر به وجود می آید.

زمانی که مرد درگیر خیانت می شود ممکن است دیر به خانه بیاید، کمتر به همسرش توجه کند و برای نزدیکی به همسرش بهانه های مختلفی بیاورد.

در دوران بارداری ممکن است فرد دچار تغییراتی شود و یا به خاطر مشکلاتی که قبل از بارداری در بین زوجین وجود داشته است ارتباط بین آن ها کمرنگ تر شود این امر می تواند منجر به خیانت در دوران حاملگی شود و باعث می شود فرصتی به وجود آید که مرد به زن خیانت کند.

وفاداری به همسر | چگونه همسری وفادار داشته باشم؟

وفاداری به همسر | چگونه همسری وفادار داشته باشم؟


در بسیاری از مواقع با وجود آن که زوجین تلاش می کنند به همسرشان وفادار باشند اما باز هم مردان و زنانی هستند که تعهدات خود را در ازدواج نادیده می گیرند و به آن توجه نمی کنند، عدم وفاداری به همسر و فرزندان باعث می شود تا ناراحتی ها و مشاجرات زیادی در خانه به وجود آید.


با انجام برخی رفتارها توسط زنان و مردان می توان وفاداری در میان همسران را به وجود آورد و اگر می خواهید اولویت اول زندگی همسرتان باشید و او را به خانواده علاقه مند کنید تا بتواند منافع زندگی شما را بر آورده سازد در این خصوص بهتر است مهارت هایی را در این زمینه فرا بگیرید و در صورتی که نسبت به وفاداری همسرتان شک دارید یا احساس می کنید که زندگی شما در خطر است باید از مشاوره خانواده کمک بخواهید تا آگاهی های لازم را در اختیارتان بگذارند و به شما کمک کنند.


وفاداری به همسر با جلب توجه او

برای این که یک همسر وفادار داشته باشید باید توجه او را به خودتان جلب کنید، بسیاری از زنان برای این که توجه همسرشان را جلب کنند از لوازم آرایشی و لباس های زیبا استفاده می کنند تا همسرشان به سمت آن ها جذب شود این روش در کوتاه مدت شاید مفید باشد و همسرتان به شما اهمیت دهد و به خواسته هایتان توجه کند اما در طولانی مدت مناسب نخواهد بود و طولی نمی کشد که متوجه خواهید شد وابستگی همسرتان به شما چندان قوی نیست.


برعکس مردان برای دریافت توجه دائم برای همسرشان هدیه می خرند و او را عادت به باج دادن می کنند که این روش هم مناسب نمی باشد، برای وابسته کردن همسر خود در طول زندگی بهتر است رفتار هایی را انجام دهید که در ادامه این مقاله شرح داده ایم، بعد از مطالعه تمرین کنید تا بتوانید همسرانی وفادار داشته باشید.

قدردانی کنید

اگر به خاطر کارهایی که همسرتان برای شما انجام داده است تشکر و قدردانی کنید می تواند در وابسته کردن همسرتان مفید باشد و در این صورت همسرتان برای ایجاد آرامش و یک زندگی خوب و ایده آل تلاش می کند و هر چند تلاش او کم باشد اما آن را ببنید و به او توجه کنید و نسبت به کارها و تلاش هایی که انجام می دهد بازخورد مثبتی نشان دهید.


غر نزنید

زنان گاهی اوقات بسیار غر می زنند و به طور مداوم از شوهرشان ایراد می گیرند به طوری که همسرشان صدای آن ها را بشنود یک مسئله را با صدای بلند تکرار کرده و یا زیر لب زمزمه می کنند، این رفتار ها ممکن است همسرشان را ناراحت و آزرده خاطر کند، زیرا هیچ کس دوست ندارد با شخص غرغرو هم نشین شود و از هم نشینی با او لذت نمی برد و شما باید تلاش کنید این رفتار ها را به حداقل برسانید و موجب ناراحتی همسرتان نشوید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-وفاداری به همسر | چگونه همسری وفادار داشته باشم؟


اهمیت خانواده

اهمیت خانواده ، نقش خانواده

نقش و اهمیت خانواده در بسیاری از مسائل زندگی افراد به وضوح دیده می شود و خانواده اولین بخش از اجتماع می باشد که افراد به صورت تولد، فرزند خواندگی، یا ازدواج وارد آن می شوند. روابط بین اعضای خانواده و نقش هایی که هر یک از اعضا بر عهده دارند، بر روی شکل گیری شخصیت و نحوه تعاملات فرد تاثیر بسیاری می گذارد.

علاوه بر ژن های مشابه، سبک های ارتباطی افراد یک خانواده باعث به وجود آمدن خصوصیات مشترک در بین آن ها می شود بنابراین نقش خانواده بسیار مهم است، زیرا شخصیت اعضا در آن محیط شکل می گیرد.

در این مقاله نقش و اهمیت خانواده را مورد بررسی قرار می دهیم و در ادامه این مقاله به تاثیر خانواده در حوزه های مختلف می پردازیم پس این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید تا در مورد خانواده آگاهی های بیشتری را کسب کنید.

اهمیت خانواده در ازدواج
خانواده نقش بسیاری در ازدواج فرزندان و الگوهای رفتاری که آن ها در زندگی مشترک خود ایفا می کنند دارد، و به همین دلیل افراد برای این که بتوانند به شناخت و درک بهتری از همسر آینده شان برسند به روابط او با خانواده اش دقت می کنند.

از نظر علمی خانواده از طریق سبک های ارتباطی و نحوه پرورش دلبستگی می تواند الگوهای رفتاری را در فرد به وجود آورد که بر روی روابط عاطفی بعدی او تاثیر بسیاری دارد. علاوه بر موارد بیان شده، خانواده می تواند در امر ازدواج نقش تسهیل گر را داشته باشد، زیرا اگر خانواده سالم باشد با آموزش نحوه درست تصمیم گیری و کمک به فرزندان در مسیر استقلال خواهی می تواند امر ازدواج را برای آن ها آسان تر کند.

اما بسیاری از خانواده ها به دلیل تعارضات درونی، ازدواج اعضا را با مشکلاتی رو به رو می کنند، به عنوان مثال خانواده ها نمی توانند استقلال اعضای خود را قبول کنند و به همین دلیل در زندگی فرزندان شان دخالت می کنند و هم چنین به دلیل کمبود مهارت های ارتباطی نمی توانند حمایت های عاطفی کافی را برای فرزندشان فراهم کنند.
قبل از ازدواج بسیار مهم است که خانواده فرد مورد نظر را در نظر بگیرید و نحوه ارتباطات میان اعضای خانواده را مورد بررسی قرار دهید در این زمینه می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بخواهید تا راهنمایی های لازم را انجام دهد.

نقش و اهمیت خانواده در شکل گیری شخصیت افراد
خانواده اولین منبع یادگیری می باشد و بر روی فرد تاثیر زیادی می گذارد و در مسیر زندگی نقش تعیین کننده ای برای افراد دارد و نهاد خانواده از دو روش بر روی افراد اثر می گذارد؛ اول از طریق انتقال ژن می باشد و دوم از طریق اعمال و روش های تربیتی و سبک های فرزند پروری که والدین برای فرزندشان در نظر می گیرند.

الکتروشوک درمانی

الکتروشوک درمانی ، کاربرد و عوارض جانبی الکتروشوک درمانی


آیا تا به حال با اصطلاح الکتروشوک درمانی مواجه شده اید؟ شاید در فیلم های سینمایی دیده باشید که در بیمارستان های اعصاب و روان برای بیماران بد حال از شوک الکتریکی استفاده می کنند، معمولا این نوع درمان برای بینندگان صحنه ای وحشتناک و رعب آور را تداعی می کند و شاید خیال کنید که نوعی تنبیه و قساوت قلب می باشد که در مورد بیماران اعصاب و روان صورت می گیرد، در حالی که این یک نوع روش درمانی است که مبنای علمی خاص خودش را دارد.


اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید این مقاله که درباره کاربرد الکتروشوک درمانی، تاثیر و روش اجرای آن است را مورد مطالعه قرار دهید تا آگاهی های لازم را به دست آورید.

الکتروشوک درمانی چیست؟

الکتروشوک درمانی یا درمان با تشنج برقی نوعی درمان پزشکی می باشد که برای بهبود و رفع اختلالات روانی شدید مورد استفاده قرار می گیرد، الکتروشوک درمانی، روش درمانی است که معمولا به عنوان آخرین راه حل برای اختلالات افسردگی اساسی(عمده)، افسردگی دو قطبی یا کاتاتونیا به کار می رود و برای انجام آن از بیمار رضایت گرفته می شود و در آن صورت انجام می شود.


تاریخچه الکتروشوک درمانی

در سال ۱۹۳۴ توانستند تا یک بیماری روان پریشی را با ایجاد تشنج با استفاده از کافور محلول در روغن معالجه کنند، هم چنین دانشمندان توانستند الکتریسیته را برای ایجاد تشنج بر روی مغز حیوانات مورد استفاده قرار دهند و جریان امن و خوبی را بر روی مغز ایجاد کنند، در سال ۱۹۳۸ یک بیمار که مبتلا به روان پریشی و هذیان گویی پس از یازده جلسه درمان با شوک الکتریکی مورد معالجه قرار گرفت.


بعد از آن متخصصان تلاش کردند تا مشکلات و عوارضی که به خاطر شوک الکتریکی به وجود می آید را کاهش دهند و مشکلات مربوط به حافظه را بهبود بخشند و راهی ایمن برای استفاده از این روش پیدا کنند، اما با پیشرفت درمان های دارویی استفاده از الکتروشوک درمانی کاهش یافت و تنها در صورت ضروری از این روش درمانی استفاده می شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-الکتروشوک درمانی


دگزامفتامین

دگزامفتامین، موارد و عوارض مصرف دگزامفتامین

دگزامفتامین چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟ دگزامفتامین همان دکستروآمفتامین است که نوعی داروی محرک عصبی می باشد و باعث افزایش فعالیت مغزی می شود و در مواردی مانند بیش فعالی کودکان و حمله خواب مورد استفاده قرار می گیرد، اما این دارو عوارض جسمانی و روانی بسیاری دارد و می تواند مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد کند.

دگزامفتامین با داروهای ضد افسردگی نیز تداخل ایجاد می کند و برای کودکان زیر ۶ سال، مادران شیرده و افرادی که سابقه قلبی دارند منع مصرف دارد.

اگر می خواهید در مورد این دارو اطلاعاتی کسب کنید و قصد مصرف آن را دارید این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید، همچنین می توانید از روانشناس کمک بگیرید تا بدون مصرف داروهایی که عوارض دارند بیش فعالی و حمله خواب را مورد درمان قرار دهید.

دگزامفتامین چیست؟
دگزامفتامین یا دکستروآمفتامین داروی محرک عصبی مرکزی می باشد این دارو بر روی اعصاب مغز و انتقال دهنده های عصبی مغزی تاثیر می گذارد و تغییراتی در جهت بیش فعالی و کنترل تکانه ایجاد می کند، این دارو هم چنین برای درمان نارکولپسی یا همان حمله خواب و اختلال بیش فعالی و نقص توجه مورد استفاده قرار می گیرد.
میزان و نحوه مصرف داروی دکستروآمفتامین
میزان مصرف این دارو از مقدار بسیار کم شروع شده است و به تدریج تحت نظر پزشک معالج و بر اساس علت بیماری که می تواند بیماری بیش فعالی یا نارکولپسی باشد افزایش می یابد، این دارو ۳ تا ۴ ساعت بعد از مصرف اثر می گذارد و روزی ۲ تا ۴ بار تجویز می گردد.

مصرف دگزامفتامین باعث کاهش وزن و اشتهای فرد می شود و به همین دلیل باید دائما قد و وزن کودک چک شود و در زمانی که مشکل برای فرد ایجاد می کند مصرف دارو باید قطع شود و دوباره شروع شود.

افرادی که از داروی دگزامفتامین استفاده می کنند باید حتما پزشک خود را از انواع داروهای دیگری که مصرف می کنند مطلع سازند، داروی دگزامفتامین باید به تدریج و تحت نظر پزشک قطع شود و از قطع شدن ناگهانی آن به شدت خودداری نمایید.

داروی دگزامفتامین، عوارض روانی
دگزامفتامین دارای عوارض جانبی روحی و روانی می باشد و در صورتی که بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه استفاد شود باعث وابستگی شدید جسمانی و بروز علائم اعتیاد می شود، در زیر نمونه هایی از عوارض جانبی روحی و روانی آن را بیان می کنیم.