ماری جوانا صنعتی

ماری جوانا صنعتی، آیا چشم سوم با مصرف ماری جوانا حقیقت دارد؟

ماری جوانا صنعتی چه چیزی می باشد و چه اثراتی بر روی فرد می گذارد؟ ماری جوانا یک نوع مواد مخدر می باشد که از سرشاخه های گیاهی به نام شاهدانه به دست می آید این گیاه را در جهان به نام گل می شناسند.

در ماری جوانا ماده ای به نام THC وجود دارد که نوعی روانگردان می باشد و باعث می شود تغییراتی ادراکی در فرد به وجود آید و فرد را دچار اختلالاتی روان پریشی کند.

اما امروزه بسیاری از فروشندگان مواد در مواد مخدر گل ماده های توهم زاهای صنعتی مخلوط می کنند که در این صورت مصرف این ماده بسیار خطرناک خواهد بود و بر روی فرد ممکن است عوارض روان شناختی برگشت ناپذیری بگذارد..

در این مقاله ماری جوانای صنعتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بیشتر با آن آشنا شوید.
ماری جوانا صنعتی چیست؟
از گیاه شاهدانه مواد بسیاری به وجود می آید که به آن ها کانابیس می گویند، ماری جوانا نیز در طبقه بندی مواد مخدر در دسته کانابیس ها قرار گرفته است.

معروف ترین کانابیس ها حشیش و ماری جوانا هستند و تفاوت کانابیس ها در میزان مواد موثره موجود در آن ها می باشد و به همین دلیل انواع متفاوتی به وجود می آید.

مثلا حشیش از صمغ گیاه شاهدانه به وجود می آید و ماری جوانا از برگ ها و سرشاخه های این گیاه به وجود می آید بر این اساس THC  موجود در حشیش به مراتب بیشتر از ماری جوانا می باشد.

THC یک نوع ماده ای روانگردان است و مصرف هر اندازه آن غیرمجاز و خطرناک می باشد.

مواد روانگردان بسیار ضرر دارند و آسیب های جبران ناپذیری بر روی روان و ادراک فرد می گذارند این ماده روانگردان بر ادراک انسان از واقعیت های پیرامونی تاثیر می گذارد و باعث علائم روان پریشی مانند توهم و هذیان می شود.

ترک اعتیاد به روش ماتریکس

ترک اعتیاد به روش ماتریکس، روش ماتریکس برای ترک اعتیاد


یکی از روش هایی که برای ترک اعتیاد مواد محرک مانند کوکائین و شیشه به کار می رود روش ماتریکس نام دارد.


روش ماتریکس از رویکرد های مختلف بهره می برد و تلفقی از رویکردهای مختلف می باشد که هر کدام از این رویکرد ها به تنهایی موفقیت و اثرگذاری بسیاری بالایی داشته است.


ماتریکس یک روش ترکیبی است و از روش های تاثیرگذاری به وجود آمده است و به همین دلیل یکی از روش های تاثیرگذار برای ترک اعتیاد می باشد.


روش ماتریکس مزیت های بسیاری دارد و افرادی که برنامه خاص و مشخصی دارند و نیازی ندارند که بستری شوند از این روش استفاده می کنند و فرد می تواند زندگی عادی خود را داشته باشند.


در این مقاله به طور کامل در مورد روش ماتریکس صحبت خواهیم کرد و به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.


روش ماتریکس برای ترک اعتیاد

مدل ماتریکس یک روش ترکیبی است و برای درمان های مختلف در کنار یکدیگر استفاده می شوند در روش ماتریکس بیمار باید چند روز در هفته و چند ساعت در مراکز درمانی باشد و نیازی نیست تا به طور دائم در مراکز درمانی بستری شود و می تواند زندگی عادی خود را به خوبی ادامه دهد.


روش ماتریکس با برنامه و دقیق می باشد و در سطح بالایی از ساختارمندی قرار دارد و در هر جلسه از درمان باید مبحث ها و اقدامات لازم را به درستی انجام گیرد.

روش ماتریکس برای ۱۶ هفته برنامه ریزی می شود و ممکن است به خاطر شرایط بیمار تا یکسال هم به طول انجامد از این روش بیشتر برای ترک ریتالین، ترک اعتیاد به شیشه و ترک اعتیاد به کوکائین مورد استفاده قرار می گیرد.


تاثیر روش ماتریکس

افرادی که به کوائین و شیشه اعتیاد دارند روش ماتریکس بهترین روش برای ترک اعتیاد می باشد و موفقیت های بسیاری داشته است.


بر اساس مطالعات انجام شده روش ماتریکس سطح بالایی از اثرگذاری را دارند و اعتیادی که به این روش ترک می شود ماندگاری بسیاری دارد.


کمپ های ترک اعتیاد، مراکز ترک اعتیاد و سازمان ها در سراسر دنیا، روش ماتریکس را بهترین و موثرترین روش برای ترک اعتیاد به مواد محرک می دانند و به بسیاری از افراد این روش را معرفی می کنند تا ترک راحت تری داشته باشند.


افرادی که به مواد اعتیاد داشته اند و از روش های دیگر برای ترک استفاده کرده اند و شکست خورده اند با استفاده از روش ماتریکس توانسته اند به راحتی مواد را ترک کنند و به موفقیت برسند.


البته عواملی بسیاری از جمله خانواده در اثرگذاری ترک اعتیاد موثر هستند و تاثیر می گذارند و خانواده نقش مهمی در ترک اعتیاد دارد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ترک اعتیاد به روش ماتریکس


عوارض اعتیاد به تریاک

عوارض اعتیاد به تریاک، عوارض جسمانی و روانی مصرف تریاک


آیا می دانید تریاک عوارض دارد و عوارض آن چی می باشد؟ تریاک از گیاهی به نام خشخاش به وجود می آید و عوارض و آسیب های نامطلوبی بر روی جسم و روان فرد می گذارد.


تریاک خاصیت ضد درد دارد و خاصیت ضد درد آن به دلیل وجود ترکیب مورفین در تریاک می باشد و افراد به این دلیل به آن گرایش پیدا می کنند و به سمت آن جذب می شوند و بعد از مدتی با عوارض بیشماری از تریاک مواجه می شوند.


در نتیجه افراد به تریاک وابسته می شوند و نمی توانند آن را ترک کنند و در این صورت تریاک علاوه بر این که عوارضی بر روی جسم و روان می گذارد رفتار و ارتباطات فرد را با اطرافیانش درگیر می کند و تحت تاثیر قرار می دهد.


افراد باید اطلاعات کافی در مورد تریاک و عوارض آن داشته باشند تا بتوانند سریع تر آن را درمان و برای ترک آن اقدامات لازم را انجام دهند.


عوارض اعتیاد به تریاک و مصرف آن

در ایران یکی از پرمصرف ترین مواد مخدر، تریاک می باشد، بسیاری از افراد تصور می کنند که تریاک قوای جنسی را افزایش می دهد و باعث درمان بیماری های قلبی و دیابت، کاهش استرس و اضطراب، افزایش قوه تمرکز، کاهش غم و اندوه می شود در حالی که این تصور اشتباه می باشد.

تریاک مواد مخدری است که عوارض جبران ناپذیری دارد و زندگی فرد و اطرافیانش را تحت تاثیر قرار می دهد و به نابودی می کشاند.


تریاک عوارض بسیاری دارد و علاوه بر اینکه جسم فرد را معتاد را فرسوده کرده و از بین می برد بر روی روان او تاثیر میگذارد.


اگر افراد در مورد عوارض تریاک اطلاعات کافی داشته باشد فرد می تواند راحت تر تریاک را ترک کند و پیشگیری های لازم را در مورد اعتیاد انجام می دهد.


افرادی که اعتیاد به تریاک دارند باید توجه کنند که ترک آن به تنهایی و با روش های سنتی انجام پذیر نمی باشد برای اینکه فرد ترک کرده دوباره گرفتار اعتیاد نشود باید تحت نظر مشاور ترک اعتیاد کند و تحت نظر آن ها درمان شود.



علائم اعتیاد ویرانگر را بیشتر بشناسید

عوارض اعتیاد به تریاک – عوارض جسمانی

اگر تریاک به صورت طولانی مدت استفاده شود ممکن است مشکلاتی جسمانی ایجاد کند اگر به طور مداوم تریاک مصرف می کنید مشکلات بسیاری برای شما به وجود خواهد آمد که در زیر نمونه هایی از آن را ذکر می کنیم.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-عوارض اعتیاد به تریاک


اعتیاد نوزاد و علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد چیست؟

اعتیاد نوزاد و علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد چیست؟


ابتدا با علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد آشنا شده و راه های درمان اعتیاد نوزاد آورده شده است. و به سوال اعتیاد پدر و مادر چه تاثیری روی فرزندان می گذارد پاسخ داده شده است.


وقتی کودکی معتاد به دنیا می آید باعث نگرانی افراد می شود و در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است وقتی کودکی با اعتیاد به دنیا می‌آید و مادرشان به آنها اهمیت نمی‌دهد وضعیتی دردناک دارند .


در بسیاری از موارد حتی با مراقبت باز هم این نوزادان وارد محیط نامناسب می شوند و دو مرتبه دچار اعتیاد می شوند.


در نوزادان باعث می‌شود که فرصت رشد را به خودشان ندهند و از لحاظ جسمی و ذهنی دچار مشکل شوند که در این صورت خانواده‌ها باید خیلی سریع به دنبال حل مشکل باشند که در این موارد مشاوره خانواده و مشاوره اعتیاد در کنار هم باید مشکلات را برطرف کنند .


علائم مربوط به اعتیاد نوزاد

اگر مادراعتیاد داشته باشد موادی که مصرف می کند از جفت عبور می کند به کودک می رسد و او را تحت تاثیر قرار می دهد و وقتی که متولد می شود به دلیل اینکه از مواد محروم شده است دچار مشکلات جسمی میشود .که به آن علائم سندروم محدودیت موادگفته می‌شود.


سندرم محرومیت از مواد بعد از اینکه کودک متولد می شود موادی که داخل خونن مادر بوده است دیگر به بدن کودک نمی‌رسد و باعث می‌شود که مشکلات جسمی در کودک به وجود بیاید که سندذوم محرومیت از مواد گفته می‌شود که علائمی مثل گریه های غیر طبیعی، خواب زیاد، لرزش، تشنج، تنگی نفس، اسهال و استفراغ می شود. که شدت آن بستگی به میزان مصرف مواد توسط مادر دارد.


اثرات اعتیاد مادران و نوزادان علاوه براینکه آنها را دچار سندروم محرومیت از مواد می کند در کوتاه مدت و بلند مدت دچار علائم دیگری هم خواهند شد که مهمترین آنها عقب ماندگی های جسمی و ذهنی است که برخی از مواد اعتیاد آور باعث می‌شود که روند رشد جنین در رحم به درستی انجام نشود و باعث اختلال در جسم یا ذهن کودک می شود مثلا مادری که الکل در دوران بارداری استفاده کند نوزاد با آسیب مغزی و قلبی به دنیا می‌آید برای همین مهم است که در طول دوران بارداری از مصرف مواد مخدر به شدت پرهیز کنید.

  آسیب پذیری مصرف مواد

در آینده کودکانی که از مادر معتاد به دنیا می‌آیند و خود گرفتار اعتیاد می شوند سیستم عصبی و مغزی آنها دچار مشکل می شودو اگر در محیطی نامناسب قرار بگیرند احتمال استفاده از مواد در آنها بیشترمی شود.


اعتیاد نوزاد و بروز مشکلات رشدی

با توجه به تحقیقات انجام شده روانشناسان به این نتیجه رسیدند که نوزادانی که از مادران معتاد متولد می شوند  گرفتار مشکلات رشدی می شوند .


از جمله مشکلات رشدی می‌توان به اختلال زبان و گفتار، بی توجهی و پیش‌فعالی اشاره کرد.

منبع:  مرکز مشاوره ستاره ایرانیان-اعتیاد نوزاد و علت مبتلا شدن نوزادان به اعتیاد چیست؟


تکنیک طلایی و آسان برای تبدیل شدن به همسر موفق

راه هایی برای این که یک همسر موفق باشیم.

برای اینکه بتوانیم یک همسر موفق و رابطه موفقی داشته باشیم و در زندگی زناشویی موفق باشیم باید بسیاری از مهارت ها را در ازدواج و زندگی مشترک بیاموزیم و آن ها را در زندگی استفاده کنیم و به خوبی از آن ها استفاده کنیم.

در این مقاله روش هایی که باعث پیشرفت در زندگی می شود را معرفی می کنیم از این روش ها می توان در همه زمان ها استفاده کرد و مختص به زمان خاصی نیست.

بر اساس مشاوره ازدواج باید رابطه ها به صورتی باشد که باعث پیشرفت و رشد زوجین شود و زوجین از مهارت ها به خوبی استفاده کنند و از رابطه خود غافل نشوند و به درستی مهارت های خود را برای پیشرفت زندگی شان به کار بگیرند.

همسر موفق
همسرتان را بیان احساساتش تشویق کنید
بر اساس نظر مشاوران باید زوجین احساسات خود را به خوبی بیان کنند تا رابطه آن ها به طور فوق العاده ای بهبود یابد و یک همسر موفق باشند.

زوجین باید فکرهای عمیق و احساسات خود را با هم در میان بگذارند تا روابط خوبی باهم داشته باشند و بتوانند نیازهای یکدیگر را به خوبی رفع کنند.

هنگامی که احساسات خود را با همسرتان در میان می گذارید و با او حرف می زنید در این هنگام زن نسبت به شوهرش احساس صمیمیت و محبت بیشتری می کند.

یکی از مشکلات عمده مردها ابراز احساسات کردن آن ها می باشد آن ها احتیاط لازم را در ابزار احساسات انجام می دهند که درک کردن این مسئله برای زنان دشوار می باشد اما باید همسران به خوبی یکدیگر را درک کنند و در مورد حالت ها و احساس های یکدیگر اطلاعات کافی داشته باشند.
تقسیم مسئولیت ها
هنگامی که فرد وارد زندگی مشترک می شود باید توانایی لازم برای قبول کردن و انجام دادن مسئولیت ها را داشته باشد و زن و شوهر باید یاد بگیرند که چگونه مسئولیت ها را تقسیم کنند.

اگر مسئولیت ها به خوبی تقسیم شود شرایط بهتری در زندگی مشترک به وجود خواهد آمد و اگر هر کدام از افراد بی مسئولیت باشند و از انجام وظایف خود غفلت کنند در این صورت مشکلات بسیاری برای آن ها به وجود خواهد آمد.

به همدیگر اهانت نکنید
در همه ازدواج ها و خانواده ها دعوا و تعارض وجود دارد اما نکته ای که بسیار مهم می باشد چگونگی مدیریت و کنترل آن مسئله می باشد.

زن و شوهر هنگامی که مشکل و جرو بحثی در میان آن ها به وجود می آید باید به صورت منطقی و با صحبت کردن حل کنند و نباید اهانت و بی احترامی در پیش گیرند که اهانت کردن اثرات منفی به همراه خواهد داشت.

در زندگی مشترک احترام گذاشتن به یکدیگر و معذرت خواهی کردن بسیار مهم می باشد.