اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟+ درمان

اختلال نعوظ چیست؟ درباره ی نحوه ی فرآیند نعوظ آشنایی دارید؟ اختلال نعوظ یکی از مشکلات شایع جنسی در مردان است که بسیاری از مردان را درگیر کرده و باعث آسیب به رابطه جنسی آن ها می شود. در این مقاله درمان و نکات مربوط به این اختلال بیان شده است.


نعوظ طی دو مرحله ایجاد مشکل می کند:


1)مرحله تشکیل نعوظ


2)حفظ و تداوم نعوظ


اختلال نعوظ امروزه یکی از شایع ترین مشکلات جنسی آقایان به حساب می آید که تعداد زیادی از وقوع آن شکایت دارند. اگر شما نیز به این مشکل مبتلا هستید با ما همراه باشید.


اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟

مشکل ناتوانی در نعوظ به این معناست، که مرد آلت سفت و آماده ای برای دخول نخواهد داشت. اگر این مشکل به صورت دائمی به وجود نیاید ممکن است سبب آسیب های روحی و روانی بسیاری برای هر دوی زوجین خصوصا مرد باشد.


این مشکل می تواند به علت مشکلات جسمی نیز باشد. به عنوان مثال اختلالات قلبی می تواند موجب بروز عدم نعوظ شوند و یا حفظ نعوظ حین رابطه را دچار مشکل کند. پس نباید نسبت به روند درمان را بی توجه باشید.



اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟

نعوظ چگونه رخ می دهد؟

ورود جریان خون به آلت تناسلی موجب سفت شدن آلت و آماده شدن آن برای دخول جنسی می شود. افزایش ابعاد آلت و سفت شدن آلت همان نعوظ است.

علائم اختلال نعوظ در مردان

تشخیص نعوظ علائم خاصی دارد. اگر در 75 درصد تا بیشتر فعالیت های جنسی خود متوجه عدم نعوظ و یا نعوظ ناقص آلت خود هستید، شما به اختلال نعوظ مبتلا هستید.


توجه ( این علائم مربوط به رابطه جنسی دونفره می باشد و خود ارضایی در آن محاسبه نخواهد شد.)


1)مشکل در رسیدن به نعوظ حین رابطه و دخول جنسی


2)وجود مشکل حین حفظ کردن نعوظ تا پایان رابطه


3)از دست رفتن سفتی و آمادگی آلت حین رابطه


اگر این نشانه هارا به مدت 6 ماه و یا بیشتر شاهد بودید، لازم است برای درمان آن به متخصص مربوطه مراجعه کنید.


ریشه اصلی اختلال نعوظ در آقایان

ممکن است فردی در صبح دچار نعوظ شود اما برای رابطه جنسی هیچ نعوظی نداشته باشد. در این صورت می توان گفت ریشه مشکل این فرد جسمانی نیست و ریشه ای روانی دارد.

منبع:کانون مشاوران ایران-اختلال نعوظ چیست و چگونه رخ می دهد؟+ درمان


نشانه های رابطه بی سرانجام | ۱۱ ویژگی رابطه بی سرانجام

نشانه های رابطه بی سرانجام، ۹ ویژگی رابطه بی سرانجام

آیا از نشانه های رابطه بی سرانجام آگاهی و اطلاعی دارید؟ برقرار کردن رابطه عاطفی یک جز جبران ناپذیر و تاثیر گذار بر روی زندگی افراد می باشد اما بعضی از روابط سرانجامی ندارند و چون سالم نیستند به هدفی نخواهند رسید، همه افراد دوست دارند تا رابطه ای که بر قرار می کنند تا علاوه بر این که نیاز های احساسی و عاطفی آن ها رفع  شود باید به هدف مطلوب و مورد نیازشان برسند در غیر این صورت با مشکلاتی در این رابطه مواجه خواهند بود.

اگر نشانه های رابطه بی سرانجام را بشناسید به شما کمک می کند تا در ارتباط با این موضوع بهتر عمل کنید و احتمال دارد در خصوص ادامه یا قطع رابطه دچار سردرگمی و تردید شوید که در این مقاله نکاتی را بیان می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و تا حدودی از تردید دور شوید.

اهمیت آگاهی از نشانه های رابطه بی سرانجام
اگر از میزان جدی بودن و سرانجام رابطه خود با طرف مقابل تان اطلاعی نداشته باشید در این حالت فقط زمان خودتان و شخص مقابل تان را تلف کرده اید و رابطه شما بیشتر به سمت وابستگی کشیده می شود در این حالت اگر خودتان هم بخواهید به دلیل وابستگی نمی توانید این رابطه را به پایان برسانید و در نتیجه زندگی خود و طرف مقابل تان را تحت تاثیر قرار می دهید و همه چیز به خصوص آینده خود را خراب می کنید و احتمال دارد به شکست عاشقی دچار می شوید.

به سرانجام رسیدن همیشه به این معنی نمی باشد که با یکدیگر ازدواج کنند بلکه به این معنی است که طرفین بتوانند با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

چرا افراد با وجود آگاهی از رابطه بی سرانجام در آن باقی می مانند؟
انسان به طور کلی موجودی است که از تنها شدن و تنهایی می ترسد و زمانی که با فردی وارد رابطه می شود حتی اگر آن فرد با ایده آل او فاصله زیادی داشته باشد و بداند که در کنار فرد به جایی نمی رسد اما با او ادامه می دهد در این حالت به شدت به او وابسته می شود و دیگر نمی تواند به جدایی فکر کند و دل کندن از او برایش دشوار و سخت خواهد شد، هر چه زمان بیشتری با یکدیگر باشند وابستگی در میان آن ها بیشتر شده و باعث می شود تا به اتمام رابطه فکر نکنند.
نشانه های رابطه بی سر انجام
نشانه های رابطه بی سرانجام به شما می گوید که رابطه ای که در آن قرار دارید برای شما موفقیت آمیز است و می توانید در آن بمانید یا خیر، در این مقاله برخی از این نشانه ها را بیان کرده ایم:

نشانه های رابطه بی سرانجام، علاقه یک طرفه از جانب شما
در صورتی که وارد رابطه ای شده اید که عشق و علاقه شما نسبت به طرف مقابل تان بسیار بیشتر می باشد در این صورت نمی توانید به سرانجام مطلوب و موفقیت آمیز این رابطه فکر کنید زیرا شخص مقابل به اندازه شما نسبت به ادامه این رابطه تمایلی نخواهد داشت و ارزش و اهمیت این رابطه را درک نمی کند.

تردید در ازدواج و نگرانی برای انتخاب همسر آینده

خواستگار داشتن و دادن پاسخ مثبت به وی و همچنین شک و تردید در ازدواج از مواردی است که در زندگی هر یک از افراد ممکن است رخ دهد و تصمیم گیری در مورد آن کار راحتی نیست و نیاز به مشورت و صرف کردن وقت زیادی می باشد. 


ز طرف دیگر شک و تردید و دودلی این تصمیم گیری را برای افراد سخت تر کرده و باعث می شود ازدواج افراد به تاخیر بیفتد. اکثر مردم در رابطه با ازدواج که یکی از تصمیم های مهم آن ها در زندگی می باشد دچار شک و تردید و دودلی می شوند. 


شک در انتخاب همسر| تردید در انتخاب خواستگار

پیدا کردن علل و عواملی که باعث شک و تردید در ازدواج می شود می تواند شخص را در این امر مهم یاری کند تا راحت تر بتواند تصمیم گیری کند. بنابراین در این مقاله به بررسی دلایل مهم شک و تردید در ازدواج پرداخته می شود. شما می توانید با مراجعه به مراکز مشاوره، قبل از ازدواج، شک و تردید خود را برطرف کنید و با اطمینان بیشتری تصمیم خود را به ازدواج با فرد مورد علاقه تان بگیرید.


به خاطر داشته باشید که شک و تردید پیش از هر انتخابی عادی می باشد ولی نباید نگران باشید، با کمک موارد زیر و مشاور قبل از ازدواج می توانید بهترین تصمیم را بگیرید. 


تردید در ازدواج 

1. تصور غیرواقعی از ازدواج

بسیاری از افراد ذهنیت بسیار وحشتناک و غیر قابل باوری نسبت به ازدواج دارند و به نوعی تصمیم گیری در مورد ازدواج را بسیار سخت و مشکل می دانند. لذا به همین خاطر این افراد در گفتن تصمیمات مهمی مانند ازدواج دچار شک و تردید و دودلی می شوند. یکی از عواملی که این افراد را در تصمیم گیری ازدواج دچار مشکل می کند، نگرانی آن ها در مورد آینده ازدواج ایشان می باشد.


 آن ها با فکر کردن به این مسیر بلندی که می خواهند در زندگی طی کنند دچار اضطراب و استرس می شوند. این افراد می خواهند نسبت به این تصمیم مهمی که در زندگیشان گرفته اند اطمینان خاطر کنند و ضعف و ترسی که غالبا با آن روبه رو می شوند از عدم اطمینان آن ها در تصمیم گیری برای ازدواج نشأت می گیرد.


سعی کنید با توجه به رمان ها و فیلم ها درباره زندگی آینده خود تصمیم نگیرید و به واقعیت و مشکلات زندگی واقعی فکر کنید.

منبع:کانون مشاوران ایران-تردید در ازدواج و نگرانی برای انتخاب همسر آینده


پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟

بسیاری از افراد در ذهن خود دائما این پرسش را می پرسند که پس از خیانت باید برای حفظ زندگی مان چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه ی این مقاله با روش هایی برای حفظ زندگی مشترک پس از خیانت، آگاه خواهید شد.


روانشناسی بعد از خیانت

خیانت یکی از تلخ ترین و دردناک ترین چالش های موجود در زندگی مشترک برخی زوجین به حساب می آید که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. زندگی مشترک بسیار با ارزش است پس  به همین علت سعی کنید سریعا اقدام به جدایی نکنید، خصوصا اگر صاحب فرزندی هستید زندگی خود را فدای این اتفاق نکنید. بهتر است قبل از گرفتن هر تصمیمی این مقاله را مطالعه کنید و با یک مشاور خانواده مشورت کنید.


مدیریت شرایط پس از بر ملا شدن یک رابطه خارج چارچوب و نامشروع بسیار دشوار است. افراد مختلف در برخورد با وقوع خیانت ممکن است عکس العمل های مختلفی از خود بروز دهند. اکثر این علائم عبارتند از: اختلال در خواب، افسردگی، اضطراب و اختلال در امور روزانه. این افراد با تصور داشتن رابطه جنسی با افراد دیگر افراد توسط همسر خود دچار تنش و اضطراب می شوند و روان خود را تحت الشعاع قرار می دهند.


پیشنهاد مشاور: میزان تعهدپذیری در رابطه + تست خیانت سنجی


برقراری امنیت و شرایط قبلی پس از خیانت همسر

اگر با وجود خیانت همسر خود تمایل دارید هنوز با او زندگی کنید و این زندگی را ادامه دهید لازم است مطمئن شوید رابطه نامشروع وی به طور کامل قطع شده است. برای رخ ندادن دوباره خیانت فرد، لازم است شرایط را تغییر دهید. مثلا اگر خیانت در محیط کاری او رخ داده لازم است محل کار او را تغییر دهد. فرد خیانت کار، نباید سریعا از همسر خود توقع بخشش و برخورد پر آرامش داشته باشد. درک متقابل می تواند هر دوی شما را سریعتر به زندگی پر آرامش قبلی بازگرداند.


پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟

کشف رابطه خارج چارچوب خانواده

داشتن رابطه نامشروع با افراد دیگر نوعی فریب همسر به حساب می آید و فرد خیانت کار می خواهد همسرش این مسئله را سریعا و به سادگی فراموش کند.


یکی از روش های مفید و کار آمد برای مقوله اصلاح خیانت، بیان عاطفی کنترل شده است که طی آن زوج در شرایط کنترل شده احساسات خود را بی پرده بیان می کنند. ممکن است حین فکر کردن به خیانت همسر خود سعی کنید آن را از بین ببرید و حواس خود را به موضوعی دیگر پرت کنید اما این فرار کردن چیزی را عوض نمی کند و شرایط را سخت تر می کند. پس بهتر است به احساسات خود پرو بال دهید.

منبع:کانون مشاوران ایران-پس از خیانت چگونه زندگی مشترکمان را حفظ کنیم؟


دوست داشتن فرزند بیش از همسر ، چرا نباید فرزندان را بیشتر دوست داشت؟

دوست داشتن فرزند بیش از همسر، چرا نباید فرزندان را بیشتر دوست داشت؟


دوست داشتن فرزند بیش از همسر چه عواقب و آسیب هایی را به همراه دارد؟ پس از این که فرزند به دنیا می آید بسیاری از مادران با این سوال مواجه می شوند که آیا دوست داشتن زیاد فرزندشان می تواند برای زندگی مشترکشان خطرناک باشد؟ و این که چرا نباید فرزندان را بیشتر از همسر دوست داشت؟ متخصصان در این خصوص دلایلی را بیان کرده اند که مهم ترین آن می تواند حفظ روابط عاطفی پدر و مادر و تاثیر آن بر روی بچه ها باشد.


در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و در صورتی که این موضوع شما را با چالش هایی رو به رو کرده است نگران نباشید و سعی کنید مسئله را با مشاوره خانواده در میان بگذارید تا در این خصوص به راه حل مناسبی برسید.


اگر زوجین یکدیگر را بیشتر دوست بدارند به نفع کودکان است؟

جواب این سوال این است که شما باید بتوانید میان دوست داشتن و محبت کردن به فرزند و همسرتان تعادل را برقرار کنید، در این خصوص باید حد و مرز رابطه را رعایت کنید و مواظب روابط زناشویی تان باشید، در صورتی که شما برای شوهرتان ارزش و اولویت قائل باشید و رابطه مثبتی با او داشته باشید در این صورت فرزندان شما شادتر خواهند بود و احساس امنیت بیشتری می کنند، البته این بدین معنا نمی باشد که شما به خاطر شوهرتان، فرزندان را نادیده بگیرید بلکه نباید به خاطر محبت و دوست داشتن زیاد بچه ها، از همسرتان غافل شوید و او را فراموش کنید و به نیازها و خواسته های او توجهی نداشته باشید.


البته انجام این کار در دوران ابتدایی زایمان و یا در سال های اولیه به دنیا آمدن فرزند کار آسانی نمی باشد زیرا در کنار نقش همسری، نقش مادری هم اضافه شده است و فشار زیادی بر روی شخص وارد می شود به همین دلیل باید اطرافیان و همسر درک خوبی داشته باشند تا زن و شوهر بتوانند با نقش ها سازگار شوند در صورتی که احساس می کنید سازگار شدن با این نقش ها مشکلات زیادی را به همراه دارد می توانید به روانشناس خانواده مراجعه کنید تا در این خصوص به شما کمک کنند اگر از همسرتان غافل شوید و به او بی توجه باشید صمیمیت در میان شما کمرنگ می شود و اختلافاتی در زندگی زناشویی شما به وجود می آید.

دلایلی که نشان می دهند دوست داشتن فرزند بیش از همسر اشتباه است

در صورتی که درگیر دوست داشتن فرزندتان شوید، خود و همسرتان را فراموش خواهید کرد و این گونه متوجه زندگی کردن نخواهید شد.

هر چه روابط شما با همسرتان با عشق و علاقه بیشتری باشد در این صورت فرزندتان یاد می گیرند تا در آینده با همسرش چطور رفتار کند و محبت کردن به یکدیگر باعث می شود تا کودک در کانون گرم خانواده احساس امنیت داشته باشد و در این حالت فرزندان شما را الگوی خودشان قرار می دهند تا سلامت روانی و سبک دلبستگی ایمنی را در خود تشکیل دهند.

منبع:کانون مشاوران ایران-دوست داشتن فرزند بیش از همسر ، چرا نباید فرزندان را بیشتر دوست داشت؟